Много хора смятат, че дори 707-те конски сили на серийния Dodge Charger SRT Hellcat са твърде много за нещо със задно предаване. Интересно какво ли биха казали за тази разновидност, която разполага не със седемстотин и дори не с хиляда, а с цели 11 000 коня?
Снимки: Dodge
Този Charger SRT Hellcat Widebody Funny Car всъщност не е никакъв сериен автомобил, разбира се, а пародиен драг рейсър, специално разработен за състезанието NHRA Mile-High Nationals в Колорадо. Там тази машина успя да измине четвърт миля за изумителните 3.799 секунди (нов рекорд в категорията funny car с двигател с вътрешно горене) и за това нищожно време да развие скорост от 545.3 километра в час. Средното измерено ускорение на драстера бе над 4.0 g.
Екип на американското издание C&D успя да разкрие какво се крие под веселата опаковка на тази чудовищна машина.
Тайните на един съвременен драгстер (ГАЛЕРИЯ):
Драгстерът няма трансмисия, но за сметка на това ползва сложен многодисков съединител, за да постигне ускоряването до над 500 км/ч без промени в предавателните числа. Съединителят има шест диска от закалено желязо, притиснати между маховика, плюс пет стоманени свободно плаващи диска и притискаща плоча. Целият механизъм е към 25 см в диаметър и 25 см дълъг.
Водачът има педал за съединителя, но той е по същество превключвател - включено и изключено. Прецизната настройка на съединителя е може би най-отговорната задача при подготовката на драгстера.