Много хора смятат, че дори 707-те конски сили на серийния Dodge Charger SRT Hellcat са твърде много за нещо със задно предаване. Интересно какво ли биха казали за тази разновидност, която разполага не със седемстотин и дори не с хиляда, а с цели 11 000 коня?
Снимки: Dodge
Този Charger SRT Hellcat Widebody Funny Car всъщност не е никакъв сериен автомобил, разбира се, а пародиен драг рейсър, специално разработен за състезанието NHRA Mile-High Nationals в Колорадо. Там тази машина успя да измине четвърт миля за изумителните 3.799 секунди (нов рекорд в категорията funny car с двигател с вътрешно горене) и за това нищожно време да развие скорост от 545.3 километра в час. Средното измерено ускорение на драстера бе над 4.0 g.
Екип на американското издание C&D успя да разкрие какво се крие под веселата опаковка на тази чудовищна машина.
Тайните на един съвременен драгстер (ГАЛЕРИЯ):
Когато суперчарджърите навлизат в драг рейсинга, те са просто доработени версии на компресорите тип Roots, ползвани от GM в довоенните дизелови двигатели за трактори. Но еволюцията продължава и тук размерите са драстично увеличени. Компресорът ползва 48-сантиметрови лопатки, които нагнетяват почти 9 литра въздух за всяко завъртане! Това е четири пъти над капацитета на обичайния суперчарджър за Hellcat. Лопатките се въртят с 40% по-висока скорост от коляновия вал, и дават 380 килопаскала, или почти 4 атмосфери, налягане.