IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Финландци си купиха нови Lada Vesta и ги... изхвърлиха

Руските коли се оказаха негодни дори за тестове на гуми

Финландци си купиха нови Lada Vesta и ги... изхвърлиха

В края на 2015 г. производителят на гуми Nokian купува няколко седана Lada Vesta за изпитания на своите продукти. Машините са закарани на полигона "Белия ад" във Финландия, където дотогава като тестови машини се ползват VW Golf GTI и VW Polo GTI. 

Към тях се присъединяват и новите "Лади", като едната се кара от Яне Лайтинен - пилота, поставил световен рекорд за скорост на лед (335.7 км/ч с Audi RS6). Почти веднага той открива сериозен проблем при руския модел - при рязко отпускане на газта колата поднася незабавно. При серийните коли това е компенсирано от системата за стабилизация, докато при тестовите машини тя се изключва.

Лайтинен отбелязва още, че при преминаване на неравности се чува силно скърцане от тавана. Причината е, че при ниските температури там се кондензира влага. Този проблем е открит при модела още след излизането му на пазара в Русия, но така и не е отстранен.

В крайна сметка, финландците се отказват от използването на "Ладите", тъй като те се оказват крайно неподходящи за тестове на гуми. Двете коли просто са захвърлени, тъй като спирачните им системи и електрониката създават сериозни проблем.

Любопитното е, че от Nokian не са се възползвали от гаранцията, предлагана от производителя, и са предпочели да зарежат колите на полигона. Автомобилите дори не са регистрирани и са оставени да гният в комплекса вече две години.

Снимка: Auto.Mail

0 от 500
  • #18
    40 rate up comment 44 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Интересно ми е, как руските машини (особено камиони) са номер едно на световното рали Париж-Дакар, а за финландците - не са.
  • #17
    5 rate up comment 9 rate down comment
    espanol ( преди 4 години )
    муахахаха
  • #16
    30 rate up comment 2 rate down comment
    Sve ( преди 4 години )
    Станимире, ти си пример как идиотизма завладява територията. Какви лади 50-те години бе момче младо, какви немски заводи и инженери се гонят в празната ти тиква? Лада е по лиценз Фиат.
  • #15
    12 rate up comment 23 rate down comment
    Ей Митко, защо се кр ( преди 4 години )
    #5 10 rate up comment 30 rate down commentанонимен ( преди 1 ден )....,не е способен да тества нормален автомобил,а само такива на които има електроника и тя мисли вместо него. Да бяха изивкали руски състезатели за да им покажат истинско кормуване.
  • #14
    22 rate up comment 18 rate down comment
    Бачо Киро ( преди 4 години )
    Оффф #8... Къде си седнал да се подиграваш на руснаците... ФВ да не би да не правят коли там? Немци ли ги сглабят? Ние след умрелия Роувър Метро едни китайски полусглобени глокници осрахме, ти си седнал на руснаците да се подиграваш...
  • #13
    18 rate up comment 30 rate down comment
    Станимир ( преди 4 години )
    едно време (50-те, 60-те) Ладите са били качествени, защото СССР след войната измъква добрите инженери и разглабя цели заводи от Източна Германия и Полша, и си ги монтира в кирливия ***. след като остарява тази технология морално и поколението на специалистите си отива, вече всичко е ***.
  • #12
    15 rate up comment 5 rate down comment
    1 ( преди 4 години )
    Нали,прочетохте : Най-евтините автомобили за тест на гуми VW и LADA.Кое не разбрахте?Няма да вземат Mercedes като го счупят с какво ще тестват?
  • #11
    6 rate up comment 24 rate down comment
    Долния явно ... ( преди 4 години )
    описва подробно некое рено или алфа умрело.
  • #10
    31 rate up comment 15 rate down comment
    QUADRIFOGLIO ( преди 4 години )
    VAG са легендарни с кофти салоните си. Всеки който е имал общо с тези автомобили, проблеми като увисващ таван, изтрити бутони, скърцаща и тракаща евтина пластмаса, машинки на прозорците за еднократно ползване, идеално знае за кво чудо иде реч. Буквално ти се сипе в ръцете, а за новите TFSI мотори да не говоря, не стават на газ, горят масло, трошливи са, веригата се разтяга на 60000 пробег. Тегава история, но нали е немско, а у нас бай *** друго не признава, та ако ще и през ден да е в сервиза
  • #9
    28 rate up comment 7 rate down comment
    QUADRIFOGLIO ( преди 4 години )
    Не бива да правите аналог между съветските лади базирани на Фиат, и съвременните, които са Рено-Нисан. Фиат 124 за времето си е отличен автомобил, става кола на годината в Европа в началото на 60-те и реално е доста надежден и идиотоустойчив автомобил, който и днес се среща по пътищата. Колкото до проблемите с електрониката, класика е това в френския автопром. Относно некачествения салон, в тоя ценови клас вие какво очаквате? Кожен салон, обшити табла и таван от алкантара? Хаха