Кой е автомобилът, доставящ най-голямо удоволствие при каране? Ferrari? Lamborghini? Тунингован Nissan GT-R с 1000 конски сили? Нищо подобно.
Ни най-малко не сме против бързите спортни коли, разбира се. Но те са прекалено мощни и прекалено сложни. И за да изпиташ тръпката от това, че си на ръба, трябва наистина да рискуваш живота си.
Докато при добрите стари хот-хечове налудничавата усмивка идва много по-лесно на лицето ви. Да не говорим, че не се налага да продадете бъбреците на цялата рода, за да си ги позволите. Ето и петте най-добри образци на всички времена. А причината сред тях да няма съвременни модели е съвсем проста: днес колите са ТЕЖКИ.
Renault Clio Williams
Опитът на Renault от Formula 1 все трябваше да се прелее някъде. По онова време тимът на Williams доминираше по пистите, но всъщност няма нищо общо с този автомобил, освен че му даде името си с рекламни цели. Но това Clio всъщност нямаше нужда от никаква реклама: с двулитров атмосферен мотор и 147 коня, и с окачване, настроено от някои от най-големите майстори в автомобилния спорт, то стана сензация. В Renault произведоха само 3800 бройки, но те се разграбиха за толкова кратко, че компанията пусна още 1600.
Опитът на Renault от Formula 1 все трябваше да се прелее някъде. По онова време тимът на Williams доминираше по пистите, но всъщност няма нищо общо с този автомобил, освен че му даде името си с рекламни цели. Но това Clio всъщност нямаше нужда от никаква реклама: с двулитров атмосферен мотор и 147 коня, и с окачване, настроено от някои от най-големите майстори в автомобилния спорт, то стана сензация. В Renault произведоха само 3800 бройки, но те се разграбиха за толкова кратко, че компанията пусна още 1600.