Кой е автомобилът, доставящ най-голямо удоволствие при каране? Ferrari? Lamborghini? Тунингован Nissan GT-R с 1000 конски сили? Нищо подобно.
Ни най-малко не сме против бързите спортни коли, разбира се. Но те са прекалено мощни и прекалено сложни. И за да изпиташ тръпката от това, че си на ръба, трябва наистина да рискуваш живота си.
Докато при добрите стари хот-хечове налудничавата усмивка идва много по-лесно на лицето ви. Да не говорим, че не се налага да продадете бъбреците на цялата рода, за да си ги позволите. Ето и петте най-добри образци на всички времена. А причината сред тях да няма съвременни модели е съвсем проста: днес колите са ТЕЖКИ.
Peugeot 205 GTI
Дори обикновеното 205 бе пъргава и весела количка, запалила у цяло поколение любовта към шофирането. Но GTI, представено за пръв път през 1984, пренаписа учебниците. То беше достъпно, леко, повратливо и макар 105-те му коня да не го правеха точно фаворит за драг рейс, в завоите нямаше кой да го стигне. Две години по-късно Peugeot пусна и версия с 1.9-литров мотор и 128 конски сили (намалени после от добавянето на катализатор). През 80-те това бе най-често крадената кола във Великобритания, което вероятно допълнително е мотивирало уважаваното списание Car да я избере за автомобил на десетилетието.
Дори обикновеното 205 бе пъргава и весела количка, запалила у цяло поколение любовта към шофирането. Но GTI, представено за пръв път през 1984, пренаписа учебниците. То беше достъпно, леко, повратливо и макар 105-те му коня да не го правеха точно фаворит за драг рейс, в завоите нямаше кой да го стигне. Две години по-късно Peugeot пусна и версия с 1.9-литров мотор и 128 конски сили (намалени после от добавянето на катализатор). През 80-те това бе най-често крадената кола във Великобритания, което вероятно допълнително е мотивирало уважаваното списание Car да я избере за автомобил на десетилетието.