Привързаността на хората към определен модел автомобил е много често срещата. Някой припознава BMW 3-Series като "своята кола за цял живот", а друг се влюбва в Nissan Skyline, след като е гледал "Бързи и яростни". По принцип, печеленето на огромна аудитория е доста трудно, но пък тя може да бъде загубена доста бързо - само след една невнимателна крачка. Именно това са направили и 11-те автомобила в тази група.
Точно 13 бройки за 4 години производство - такъв е тиражът на второто поколение на Maserati Quattroporte. Даже 1/10 от купувачи на първото не са решили да го сменят с новото. Главният проблем на спортния седан е петролната криза, заради която търсенето на такива модели в средата на 70-те години на миналия век е сведена до минимум.
Друг пропуск при Quattroporte (версия АМ123) е твърде революционните технологии, които използва. Моделът преминава на разтегленото шаси на Citroen SM (по това време компанията Maserati е собственост на французите), а това означава предно предаване и хидропневматично шаси. Консервативните клиенти на марката не са готови както за това, така и за футуристичния дизайн на Марчело Гандини. Сега оцелелите бройки от АМ123 струват огромни пари, но феновете на Maserati не броят този автомобил за свой.


6