Привързаността на хората към определен модел автомобил е много често срещата. Някой припознава BMW 3-Series като "своята кола за цял живот", а друг се влюбва в Nissan Skyline, след като е гледал "Бързи и яростни". По принцип, печеленето на огромна аудитория е доста трудно, но пък тя може да бъде загубена доста бързо - само след една невнимателна крачка. Именно това са направили и 11-те автомобила в тази група.
Моделът GTO се счита за баща на масъл-каровене, но и той, както предните две машини, става жертва на световната петролна криза. Третото поколение на GTO дори не е самостоятелен модел, а само допълнителен пакет Le Mans. Защо в списъка попада петата генерация на GTO, при която и моторите са правилните (по американските стандарти), задвижването е към задната, а характерът е експлозивен?
Проблемът е, че последният GTO е безличен. По това време Ford, Chevrolet и Dodge подготвят пускането на нови Mustang, Camaro и Challenger с олдскул-визия и характер, докато Pontiac залага на платформата V-Body, на която построен Opel Omega B. Меките черти на Holden Monaro никак не се връзват с името GTO и затова петото поколение оцелява само 3 години (2004-2006). Феновете просто не го харесват.