Привързаността на хората към определен модел автомобил е много често срещата. Някой припознава BMW 3-Series като "своята кола за цял живот", а друг се влюбва в Nissan Skyline, след като е гледал "Бързи и яростни". По принцип, печеленето на огромна аудитория е доста трудно, но пък тя може да бъде загубена доста бързо - само след една невнимателна крачка. Именно това са направили и 11-те автомобила в тази група.
Същите причини карат феновете на Mustang да се кръстят, когато видят второто поколение на модела. Първоначално е предвидено, той да бъде построен на базата на Ford Maverick, но в крайна за сметка за основа е взет субкомпатният Pinto. Това решение предизвиква шок у огромната армия фенове на модела, но пък и няма как да бъде иначе. Все пак автомобилът е представен през 1973 г. - в самото начало на световна криза за гориво.
За първите 12 месеца Ford продава 386 000 бройки от Mustang II, което почти колкото и при първата генерация на модела за същия период след излизането на пазара (419 000). Кризата с петрола обаче отминава и интересът към автомобила пада. Не помага и излизането на версията Cobra с 4,9-литров V8, като ситуацията се променя едва при излизането на третото поколение.