В началото на 90-те години на миналия век Skoda става част от могъщия концерн Volkswagen, но чешката компания излиза на печалба едва в началото на XXI век. В стремежа за разнообразяване на моделната гама (по това време в нея влизат само Fabia и Octavia), през 2001 г. излиза големият седан Superb, построен на увеличената платформа на петия VW Passat. А година по-късно - на автосалона в Женева, чехите представят и негова концептуална версия с името Tudor.
За дизайна на модела отговаря Зденек Цибулка, докато останалата част от екипа начело с Томас Ингенлат (сега той е главен дизайнер на Volvo) работи над открита версия на Octavia и се опитва за превърне Fabia в пикап. Ясно е, че тези модели няма да станат серийни, но ръководството на Skoda е гладно за смели експерименти. Мащабният макет (1:4) до такава степен въодушевява ръководството, че след няколко месеца е готова и истинска кола.
Голямото предизвикателство пред дизайнера е да направи предна оптика и той намира доста изящно решение, като поставя оранжевите мигачи зад стоповете. Фаровете остават без допълнителни секции и така се раждат съвременните С-образни светлини, които се превръщат във визитна картичка на всяка Skoda.
Спортният характер се подчертава и от двигателя. Под капака на Skoda Tudor е поставен 2,8-литров атмосферен V6 двигател, развиващ мощност от 193 к.с. Скоростната кутия е 5-степенна механична, а предаването е съм предната ос.
Купето прави голяма впечатление в Женева, а след завръщането си в Млада Болеслав прототипът е изложен в музея на марката. Известно време той е показван и на други автомобилни изложби, като по време на една от тях е почти откраднат. Това става в Индия, където в последния ден на местно изложение колата се изпарява от шанда на Skoda. Прототипът е открит няколко месеца по-късно напълно запазен и подготвен за транспортиране с влак в неизвестна посока. Още снимки на Skoda Tudor вижте в ГАЛЕРИЯТА:
Снимки: Skoda