Италианският автомобилен производител Lamborghini публикува данните за продажбите си за първата половина на 2019 година. Оказа се, че около 60% от общия обем на реализираните коли се пада на първия всъдеход на марката - Urus.
От 1 януари до 30 юни са продадени 4553 автомобила Lamborghini по целия свят. За сравнение, резултатът за същия период на 2018 г. е 2327 бройки, което прави скок от 96%. Големият ръст в продажбите се обяснява с пускането на пазара на кросоувъра Urus, който се оказа много популярен. За първите 6 месеца на годината от него са продадени 2693 бройки, или 59% от общия брой.
Освен това кросоувърът позволи на марката да затвърди позициите си в САЩ и да увеличи продажбите си там със 128%, до 1543 бройки. Сега това е най-големият пазар за компанията. Следват Китай, Великобритания, Япония и Германия. През първата половина на годината търсенето на Lamborghini в Азиатско-Тихоокеанския регион се е увеличил над два пъти (до 1184 бройки), а в Европа, Близкия Изток и Африка ръстът е със 67% (до 1826 бройки).
Според шефа на бранда Стефано Доменикали, Urus е привлякъл нови клиенти - за 70% от купувачите този кросоувър е първият модел Lamborghini в гаража, като повечето тях вече притежават пет или шест автомобила от други премиум марки. Доменикали посочи, че компанията смята да увеличи броя на продажбите на Urus до 4500 бройки годишно.
Снимки: Lamborghini