IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

BMW решава дали да смени шефа си

Има двама вътрешни фаворити за поста на Харалд Крюгер, ако договорът му не бъде подновен

Групата BMW може да има нов шеф съвсем скоро, сензационно съобщи германското издание Handelsblatt, позовавайки се на вътрешни източници от компанията. Според публикацията договорът на сегашния главен изпълнителен директор Харалд Крюгер изтича през пролетта на идната година и на 18-19 юли членовете на надзорния съвет трябва да се съберат, за да решат дали да му предложат подновяване. От BMW засега отказват официален коментар по казуса.


Харалд Крюгер, BMW

Сегашният шеф Харалд Крюгер по време на среща с журналисти, сред които и представител на Automedia.bg, през 2018

Компанията преживява добри времена при Крюгер и се радва на многомилиардни печалби, както и на най-обширната продуктова гама в историята си. Някои анализатори обаче го критикуват, че отстъпи първото място в премиум сегмента на Daimler, както и за закъснялото навлизане при електромобилите. BMW бе сред пионерите в областта на електрическото задвижване със своя i3, но не успя да го превърне в толкова масов модел, колкото се предвиждаше. Ако договорът на Крюгер не бъде подновен, фаворити за поста ще бъдат двама души от сегашния борд на директорите, твърди Handelsblatt. Единият е Клаус Фрьолих, досега завеждащ развойната дейност и на практика главен стратег на компанията в последното десетилетие (най-интересното от последния разговор на Automedia.bg с него можете да прочетете тук). Другият е Оливер Ципсе, който отскоро е в борда като отговорник за производството.


Клаус Фрьолих

Клаус Фрьолих пред микрофона на "КОЛЕЛА" по Bulgaria ON AIR. В последното десетилетие той е човекът, чертаещ технологичната и продуктова стратегия на гиганта BMW

53-годишният Крюгер, който е дипломиран инженер и бивш сътрудник в космическата програма на Германия, работи за BMW от 1992. През 2000 бе назначен начело на отдела за стратегическо планиране, а през 2008 стана най-младият член на управителния съвет в историята, отговарящ за човешките ресурси. През май 2015 донякъде изненадващо наследи като главен изпълнителен директор пенсиониращия се Норберт Райтхофер, а другият конкурент за поста Херберт Дийс напусна компанията и днес е начело на конкурента Volkswagen.


Сузане Клатен, BMW

Сузане Клатен, която с брат си Щефан наследява основния акционер в BMW Херберт Квант, днес е най-богатата жена в Германия

Самият Райтхофер сега е начело на 20-членния надзорен съвет на BMW, който трябва да реши съдбата на Крюгер. В съвета попадат още няколко бивши директори на компанията, представители на работническите съвети в отделните заводи, както и на могъщия синдикат IG Metall, и няколко знакови фигури на германския бизнес, като Карл-Лудвиг Клей (шеф на надзорите на Lufthansa и E.ON), д-р Курт Бок (бившият шеф на BASF) и Хайнрих Хизингер (бивш изпълнителен директор на ThyssenKrupp). В борда са също Щефан Квант и Сузане Клатен, децата на покойния главен акционер Херберт Квант. С лично състояние от почти 19 милиарда долара, Сузане Клатен е най-богатата жена в Германия.


 

 

0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 1 rate down comment
    none ( преди 3 седмици )
    Г-н Клаус Фрьолих най-подхожда за позицията. Като му чета изказванията е типичният отгледан в БМВ мениджър. Мисли си че знае всичко и всичко може сам да направи. БМВ ще се препънат най-лошо от всички, понеже колите им отдавна за нищо не стават но са достатъчно арогантни да вярват че са нещо повече от останалите авто динозаври ...
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Много грозни коли произведоха последните години. Да го махат този и да възродят дизайна че вече дори vw ги задминаха
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Да си сменят дизайнера първо.
  • #4
    3 rate up comment 7 rate down comment
    mi-u ( преди 3 седмици )
    Те за това се залепиха като пиявици за Тойота. Банките им чукат на вратата. Такива печалби имат BMW, че още са на загуба. И по-зле стават,.
  • #3
    5 rate up comment 3 rate down comment
    г-ру-х ( преди 3 седмици )
    хахаха, да, трудно ще им е да отърват фалита при девет милиарда евро нетна печалба за миналата година :D
  • #2
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Ми да го сменят, че напоследък Мерцедес ги прави на трътка!
  • #1
    4 rate up comment 10 rate down comment
    гх ( преди 3 седмици )
    Едва ли ще отърват фалита.