IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Колко бърза всъщност е Tesla Model 3?

Електрическият седан се пробва срещу Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, BMW M3 и Mercedes-AMG C 63 S (ВИДЕО)

Колко бърза всъщност е Tesla Model 3?

Водещият на автомобилното шоу Top Gear - Крис Харис, противопостави най-мощната Tesla Model 3 срещу Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, BMW M3 и Mercedes-AMG C 63 S в драг-състезание. Той обаче избра битката да се проведе на на класическото разстояние от четвърт мила, а на половин миля (почти 805 метра).

Преди време шефът на Tesla - Илон Мъск, убедено заяви, че Tesla Model 3 с пакета Performance ще победи всеки автомобил от класа си на пистата. Именно това твърдение реши да провери Харис, като сравни електрическия автомобил с най-мощните бензинови модели в сегмента.

Електромобилът във версията Performance има два двигателя с обща мощност от 456 конски сили (639 Нм), понижено окачване, по-мощни спирачки, 20-инчови джанти и специален пистов режим на управляващата електроника. Времето за ускорение от място до 96 кв/ч (60 мили в час) става за  3,2 секунди.

За сравнение, Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio се предлага с 2.9 V6 двигател с мощност 510 конски сили, BMW M3 е оборудван с трилитров "шестак" с мощност 431 коня, а Mercedes-AMG C 63 S - с 4-литров "осмак" с мощност 510 к.с.

В края на януари топ версията на седана Model 3 поставила рекорд за скорост - електромобилът бе сравнен по правата с Doodge Viper SRT10, чиято мощност достига 500 конски сили. Електрическият автомобил преодоля четвърт миля (402 метра) за 12,7 секунди и ускори от място до 96 километра в час за 3,9 секунди.

0 от 500
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 3 седмици )
    Пълни глупости си написал! За 100 километра пробег се необходими около 20 киловатчаса. Кому е нужно да зарежда за 20 минути да да му трябват 48 kW мощност? Нощната тарифа е 10 часа. Само на нощна може да зарежда с 2 киловата мощност. Един стандартен контакт шуко е проектиран за 16 ампера, което са над 3,5kW. Само за нощна, ще зареди 35 киловатчаса, които ще му осигурят 200 километра пробег и ще струват под 5 лв. Вградено зарядно на Тесла е 11 киловата но трябва трифазен ток.
  • #16
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    ако си вземеш електричка и мислиш да я зареждаш от контакта в гаража работната ти седмица ще се промени два дни ходиш на работа един ден стоиш в къщи за да зареждаш иначе има фирми за зарядни станции които ще ти инсталират в гаража един блок но преди това трябва да си докараш до дома си трифазен и с огромна мощност примерно 48 kw
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    carpe_diem ( преди 3 седмици )
    А коя - зависи от бюджета. Стар Лийф (има от порядъка на 15-25К наши пари), ама той е с точно такъв пробег - 80-100 км и като зареждаш всеки ден батерията от 0% до 100%, може да я убиеш бързо (ако не е умряла вече). Има Зоуита за около 40К вече, с 41KWh батерия (пробег до 300 км спокойно каране). Има Ioniq за около 50К с пробег малко над 200 км. Това е най-ефективният електромобил, макар и с доста малка батерия (28KWh). Това на старо. Нови - от 60-70К нагоре все още.
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    carpe_diem ( преди 3 седмици )
    И ако не ти се дават 1300+ лева за зарядна станция, един прост трифазен контакт с по-голям ампераж върши работа за зареждане през нощта.
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Аз не разбирам но според информацията която има повечето електромобили имат адаптер за зареждане от обикновен контакт а ако нямат струва няколко стотин лева зарежда около 15км на час има и български сайт за зарядни станции почват от 1300лева които зареждат над 2 пъти по-бързо около 35км на час средно
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Виждам че тук сте все разбирачи и искам да ви питам нещо. Аз пътувам всеки ден по 80 - 100км. Та интересувам се ако си взема електричка ( и коя ? ) мога ли да я зареждам в гаража си вечер , трябва ли ми допълнително устройство за тази цел.
  • #11
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    yordi82 Хубаво е на такива тестове да кажат и колко от капацитета на батерията е заминал и колко време трябва да дремеш на някоя зарядна станция за да го възстановиш. Но това са приказки за махалата или на маса! Не премълчавайте явните минуси на електрокарите.
  • #10
    3 rate up comment 2 rate down comment
    yordi82 ( преди 3 седмици )
    Щом 800 метра не им стига на тия префърцунени марки да бият една електричка,значи теста за ТЕСЛА е положителен.Кой тръгнал по-рано,кой по-късно,е разговор за махалата или на маса!
  • #9
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Има доста тестове на няколко писти на които е пред М3 и други от класа а и цената е като на М340 и S4 за ускорение (поне до 160-180 в час) като на М3 и РС4 за интериора изглежда е слабо място за да постигнат по-ниски цени и със сиг са можели да го барнат срещу малко по-висока цена но така са преценили за сега
  • #8
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Какво точно й е изгодното 130k стартова цена за Performance-a. Съвсем от категорията на останалите конглокенти си е. А на писта няма разликата да е някакви секунди. Скоро имаше неофициален опит със модел S макар и без трак мод около 10 мин (колкото един читав ван). Очаквано време с него около 9 - далеч по-евтини хот хечове правят такова време. А Модел 3 не е ор ранга на S. Компанията тук слиза под 8.