IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Медиите в Германия: Volkswagen избра Турция, а не България

Заводът на концерна ще бъде в Измир, а правителството на страната ще поеме част от инвестицията

Медиите в Германия: Volkswagen избра Турция, а не България

Новият завод на концерна Volkswagen ще бъде в Турция, а не в България, съобщава германският икономически ежедневник Handelsblatt в броя си от неделя. Според изданието, все още има шанс това решенине да се промени, но той е малко вероятен.

"За какво ли не са помислили стратезите на Volkswagen? Те трябва да намерят място за нов завод, в страна с ниски работни заплати и добри възможности за продажби. Унгария и Полша бързо отпаднаха от списъка, заплатите там са вече твърде високи. В краткия списък останаха Румъния, Сърбия, България и Турция.

Междувременно този избор се стесни: Volkswagen планира да построи новия си автомобилен завод в Турция. Въпреки че изборът все още не е окончателен, има предварително решение за изграждане на новата фабрика в Турция. От решаващ фактор за окончателния избор са редица условия.

Първият аспект са парите. Правителството в Анкара е готово да предостави трицифрена сума в милиони евро за подкрепа на строителството на новата фабрика за автомобили. За фаворит във Волфсбург считат място в Западна Турция близо до Измир. Значителна част от планираните инвестиционни разходи от около 1,3 милиарда евро ще бъдат покрити от правителството в Анкара.

С такава финансова подкрепа Турция може лесно да се противопостави на офертите от България. Правителството в София се опитва да рекламира страната като място за нова фабрика. Две възможни места са във финалния избор. „В подкрепа на България говори фактът, че държавата е част от Европейския съюз и по този начин гарантира определена правна сигурност", пояснява мениджър на Volkswagen.

Разговорите със съответните правителства обаче все още не са приключени. „В момента се провеждат преговори за локации в България и Турция," каза преди няколко дни главният изпълнителен директор на Volkswagen Хербърт Дийс на вътрешнофирмено мениджърско събитие. Но вече е било взето предварително решение в полза на Турция.

Дийс обаче иска да запази и други опции. Окончателното решение ще бъде взето през следващите седмици, като в него решаваща роля ще играе и Надзорният съвет. Преди лятната голяма отпуска в основния завод във Волфсбург, която започва в средата на юли, трябва да има окончателно решение. Дийс е бил през миналата седмица в Турция за преговори, потвърждават източници от бизнес средите", се казва още в анализа на изданието.

Какво още разкрива Handelsblatt - четете в Investor.bg

0 от 500
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Хонда закрива завода си в Турция, шкода на вагените иска да строи завод. Докато се натуткат ще настъпи нова икономическа криза и този завод ще бъде излишен. Не виждам никаква полза от досегашните германски инвестиции в България освен да ни ограбват. И понеже с такъв завод няма какво да ограбят и затова няма за е България и това е по-добре
  • #17
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Ама на кой му пука, скоро всички нови умни коли ще са произведени в Китай и Корея както е с телефоните сега, а дизеляка и в Индия няма да го искат повече.
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    none ( преди 10 месеца )
    Султана изкара няколкостотин милиона за да е сигурен че ФВ ще инвестира там. Това е ход след катастрофата на местните избори, целящ да убеди местните в правотата на икономическите идеи на падишаха. Няма да се учудя финално и целият им завод да платят. ФВ нищо не губят от тази ситуация. А България не може да направи подобна оферта (понеже ще води държавна помощ за частна компания). В борбата за инвестиции печели най-атрактивния.
  • #15
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    У пуйкостан ше се произвеждат шкоди карък и камик! )))))))))
  • #14
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Мицоизбуши ( преди 10 месеца )
    Никога турски вагени по добре румънски гуши да пълниме отколкото турски с които да финансират турски партии тук
  • #13
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Шаро ( преди 10 месеца )
    Те германците като четоха по БГ форумите коментарите и съветите на най-различни автомобилни разбирачи и капацитети се вразумиха ,че може да им вземем бизнеса и решиха в Турция . И СИ КАЗАХА : С ТОЛКОВА МЪДРИ ИКОНОМИСТИ И АВТОМОБИЛНИ ЕНДЖЕНЕРИ САМИ МОГАТ ДА СИ ОТВОРЯТ ЗААВООД ! Смях, срам и резил!
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    не колега, сюпърб и пасат ще са там - може би и кодиак, че са на една платформа тези
  • #11
    15 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Ами така е. Имаме милиарди за КТБ-та, Белене-та и к'ви ли не други глупости, но 300 млн. за да привлечем милиарди нямаме. А и за какво? Няма голяма далавера за ония с апартаментите - те и така са си добре. И не ми се заричайте, че нямало да си купувате вече вагове. Ще ги купуваме, а турците ще си свиркат...
  • #10
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Така са ни глобализирали, че караме двигатели рено в мерцедесите си без и да подозираме и си мислим, че X класата е нещо повече от един нисан.
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Колеги, не дай си боже да я направят тази фабрика при козелюбците, Сеат Атека и Шкода Карок ли няма да караме ? Просто питам, защото не знам какво щяха да произвеждат в тази фабрика.