Чешкият автомобилен производител Skoda си поставя за цел глобална експанзия, като според нейния генерален директор - Бернхард Майер, марката може да продаде повече от 2 млн. автомобила на година. За 2018 г. резултатът на компанията от Млада Болеслав е 1,2 млн. бройки, припомня вестник Handelsblatt.
В интервю за германската медия Майер призовава колкото се може по-скоро да бъде открит новия завод на Volkswagen Group. Решението обаче трябва да бъде взето от ръководствотона концерна, като кандидатите са България и Турция. Майер не потвърждава двете държави, но признава, че търсенето е към края си.
Новото предприятие може да има капацитет от до 300 000 автомобила годишно. В групата все още се обсъжда дали там ще се сглобяват луксозни модели като VW Passat и Skoda Superb или SUV-ове, които стават все по-популярни. Главният изпълнителен директор на Skoda очевидно предпочита втория вариант: „Виждам по-голям потенциал за продажба на SUV в двете страни, в които може да се построи новият завод“, казва той.
Skoda се нуждае от допълнителен капацитет и заради новите си електромобили. „Само тази година ще пуснем десет нови или преработени продукта. Става дума за повече от 30 нови модела до края на 2022 г. От тях ще електрифицираме десет модела – изцяло или частично”, подчертава Майер. През миналата седмица Skoda представи първите си две електрически коли. Те се продават под подмарката iV.
В разговора с Handelsblatt Майер пояснява и как компанията успява да постигне 120% изразходване на капацитета. „Имаме инсталиран капацитет, който е определен на 100%. Въпреки това, чрез оптимизация на процесите и смените ние използваме инсталациите много по-ефективно. Така стигаме до споменатите 120 процента“, казва той.
По-специално в главния завод в Млада Болеслав има 15 смени от понеделник до петък, плюс някои допълнителни смени в събота. В някои области, като бояджийската работилница или в пресовъчния отдел работата се извършва и през почивните дни.
„В нашия завод в Квасини сме въвели система с 18 смени. Ние не работим седем дни седмично никъде, неделята използваме за поддръжка на съоръженията“, пояснява мениджърът.
Какво казва още шефът на Skoda - прочете в Investor.bg