Автомобилите по начало са сложни машини, но някои от тях, в опита си да пробият на пазара, довеждат инженерните чудатости до изцяло ново равнище. Понякога това се оказва успешен ход, но друг път - не толкова. Има модели, които са не само много сложни, но и предлагат великолепен дизайн. С помощта на Autocar ви представяме една подборка, като колите са подредени в хронологичен ред.
Най-сложните технически автомобили (ГАЛЕРИЯ):
Bugatti Veyron, 2005
Още една фикс-идея на Фердинанд Пиех: да се създаде автомобил с над 1000 конски сили, развиващ 420 км/ч. Много инженери по онова време твърдят, че задачата е неизпълнима. В крайна сметка хората на Пиех го постигат с 8,0-литров W16 двигател с 4 турбини, съчетан със 7-степенна скоростна кутия с два съединителя, система за задвижване на четирите колела и заден спойлер, действащ като въздушна спирачка.
Цялата тази система генерира огромна топлина и съответно трябва да бъде свързана с голям брой радиаторни охладители - общо 10 (три за двигателя и 7 за други компоненти). Нищо чудно, че обслужването на двигателя струва около 20 000 долара.
Още една фикс-идея на Фердинанд Пиех: да се създаде автомобил с над 1000 конски сили, развиващ 420 км/ч. Много инженери по онова време твърдят, че задачата е неизпълнима. В крайна сметка хората на Пиех го постигат с 8,0-литров W16 двигател с 4 турбини, съчетан със 7-степенна скоростна кутия с два съединителя, система за задвижване на четирите колела и заден спойлер, действащ като въздушна спирачка.
Цялата тази система генерира огромна топлина и съответно трябва да бъде свързана с голям брой радиаторни охладители - общо 10 (три за двигателя и 7 за други компоненти). Нищо чудно, че обслужването на двигателя струва около 20 000 долара.