Защо едно време автомобилите изкарваха много повече време, без да създават проблемите на собствениците, отколкото сега? Основната причина е в многото електронни системи, с които са наблъскани съвременните коли. Оказва се обаче, че компаниите "пестят" и от други дейности при производство, което съответно съкращава ресурса на превозното средство.
Проучване на експерти, цитирани от изданието Autoweek, има точно такава цел - да покаже кои технологични решения оказват най-сериозно влияние върху дълголетието на автомобила. Той показва, че проблемите изобщо не са в производствения процес или в използването на некачествени материал. Дефектите се появяват още при проектирането на колата.
Един от тях, например, е използването на леки сплави за блоковете на моторите. Те имат идеална геометрия, проектирани са лесно да отвеждат топлината, но се износват много бързо. По правило, техният ресурс е около 200 000 км. Важна роля играе и регулирането на клапаните, като повечето компании се отказват от използването на хидравлични повдигачи.
В крайна сметка, резултатът е, че на 100 000 км пробег се налага настройка на газоразпределителния механизъм, която води до разглобяване на половината двигател. Далеч по-просто е купуването на нов мотор, отколкото купуване на нов. А именно това искат и производителите.
Експертите посочват и други проблеми, породени от добавянето на нови технологии и използването на по неиздържливи материали. Най-често те са в електрическите системи, изпускателната система и скоростните кутии. Всички тези модернизации безспорно правят автомобила по-добър, но съкращават живота му. И отказът от тях със сигурност би повишил ресурс на колата, но това просто няма как да стане, тъй като ще доведе до спадане на продажбите и съответно на приходите.