fallback

Какво спестяват производителите, за да продават повече коли?

Компаниите спряха да правят автомобили, които ще изкарат дълго време

Защо едно време автомобилите изкарваха много повече време, без да създават проблемите на собствениците, отколкото сега? Основната причина е в многото електронни системи, с които са наблъскани съвременните коли. Оказва се обаче, че компаниите "пестят" и от други дейности при производство, което съответно съкращава ресурса на превозното средство.

Проучване на експерти, цитирани от изданието Autoweek, има точно такава цел - да покаже кои технологични решения оказват най-сериозно влияние върху дълголетието на автомобила. Той показва, че проблемите изобщо не са в производствения процес или в използването на некачествени материал. Дефектите се появяват още при проектирането на колата. 

Един от тях, например, е използването на леки сплави за блоковете на моторите. Те имат идеална геометрия, проектирани са лесно да отвеждат топлината, но се износват много бързо. По правило, техният ресурс е около 200 000 км. Важна роля играе и регулирането на клапаните, като повечето компании се отказват от използването на хидравлични повдигачи.

В крайна сметка, резултатът е, че на 100 000 км пробег се налага настройка на газоразпределителния механизъм, която води до разглобяване на половината двигател. Далеч по-просто е купуването на нов мотор, отколкото купуване на нов. А именно това искат и производителите.

Експертите посочват и други проблеми, породени от добавянето на нови технологии и използването на по неиздържливи материали. Най-често те са в електрическите системи, изпускателната система и скоростните кутии. Всички тези модернизации безспорно правят автомобила по-добър, но съкращават живота му. И отказът от тях със сигурност би повишил ресурс на колата, но това просто няма как да стане, тъй като ще доведе до спадане на продажбите и съответно на приходите.  

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    Му-ха-ха-ха-ха-хааааа. Поредната.....тания. Новите коли правят в пъти по-малко проблеми от тези от миналото. Чистили ли сте карбуратор? Зацапани свещи? Проблеми с бобината? Неработещи добре спирачки?От какво е направен блокът няма никакво значение за износването! Да не мислите, че сегмените се трият директно в алуминия??? А дори Москвичът беше с алуминиев блок.Как кореспондира статията ви с рекламните ви статии, където показвате двигатели минали 1 милион километри?Цирк!
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    "Далеч по-просто е купуването на нов мотор, отколкото купуване на нов." :)))
fallback
Последни