Европейското подразделение на Mazda официално съобщи параметрите на иновационния мотор Skyactiv-X 2.0, който на Стария континент може да се поръчва за новото поколение на Mazda 3. Агрегатът с работен обче 1998 см³ и механичен компресор развива 180 к.с. при 6000 об/мин и 224 Нм при 3000 об/мин.
При технологията Skyactiv-X се използва цикъла цикл SPCCI (Spark Plug Controlled Compression Ignition), при който запалването става с налягане, а не със свещи. Това е подвид на цикъла HCCI (Homogenous Charge Compression Ignition), който комбинира принципите на работа на бензинов мотор (по цикъра на Ото) и дизел. Компресията в мотора е много висока - 16,3:1.
Другите особености на двигателя са променливи фази на газоразпределение, директно впръскване на гориво и умерена хибридна система Mazda M Hybrid с 24-волтова електрическа система в базовото оборудване. В случая, изборът на японците е доста любопитен, тъй като по-рано за такива устройства се използваха класически 12-волтови системи, а сега се залага на 48-волтови.
Моторът Skyactiv-X 2.0 ще се предлага както за седана, така и за хечбека Mazda 3, като ще може да се комбинира с различни трансмисии - 6-степенна механична или автоматик по избор. Задвижването може да бъде както предно, така и към двете оси. От компанията разкриват и разхода на гориво, който освен от скоростната кутия и задвижването (предно или 4х4) зависи и от големината на джантите и типа автомобил (седан или хечбек).
Седанът с мотор Skyactiv-X, механични скорост и 16-цолови джанти трябва да харчи 3,9 л/100 км извънградско по стария цикъла NEDC. Комбинираният разход, измерен по новия стандарт WLTP, е 5,4 л/100 км. А при хечбека с автомат, задвижване на четирите колела и 18-цолови джанти - 6,9 л/100 км (смесен разход по WLTP) или 5,5 л/100 км (смесено по NEDC).
Другите мотори на Mazda 3 в Европа, които ще се предлагат на старта на продажбите са бензинов "умерен" хибрид Skyactiv-G 2.0 M Hybrid (122 к.с. и 213 Нм) и дизелов Skyactiv-D 1.8 (116 л.с. и 270 Нм).
Снимки: Mazda