fallback

Mazda разкри разхода на новия си двигател

Бензиновият Skyactiv-X 2.0 вече може да се поръчва в Европа

Европейското подразделение на Mazda официално съобщи параметрите на иновационния мотор Skyactiv-X 2.0, който на Стария континент може да се поръчва за новото поколение на Mazda 3. Агрегатът с работен обче 1998 см³ и механичен компресор развива 180 к.с. при 6000 об/мин и 224 Нм при 3000 об/мин. 

При технологията Skyactiv-X се използва цикъла цикл SPCCI (Spark Plug Controlled Compression Ignition), при който запалването става с налягане, а не със свещи. Това е подвид на цикъла HCCI (Homogenous Charge Compression Ignition), който комбинира принципите на работа на бензинов мотор (по цикъра на Ото) и дизел. Компресията в мотора е много висока - 16,3:1.

Другите особености на двигателя са променливи фази на газоразпределение, директно впръскване на гориво и умерена хибридна система Mazda M Hybrid с 24-волтова електрическа система в базовото оборудване. В случая, изборът на японците е доста любопитен, тъй като по-рано за такива устройства се използваха класически 12-волтови системи, а сега се залага на 48-волтови.

Моторът Skyactiv-X 2.0 ще се предлага както за седана, така и за хечбека Mazda 3, като ще може да се комбинира с различни трансмисии - 6-степенна механична или автоматик по избор. Задвижването може да бъде както предно, така и към двете оси. От компанията разкриват и разхода на гориво, който освен от скоростната кутия и задвижването (предно или 4х4) зависи и от големината на джантите и типа автомобил (седан или хечбек).

Седанът с мотор Skyactiv-X, механични скорост и 16-цолови джанти трябва да харчи 3,9 л/100 км извънградско по стария цикъла NEDC. Комбинираният разход, измерен по новия стандарт WLTP, е 5,4 л/100 км. А при хечбека с автомат, задвижване на четирите колела и 18-цолови джанти - 6,9 л/100 км (смесен разход по WLTP) или 5,5 л/100 км (смесено по NEDC). 

Другите мотори на Mazda 3 в Европа, които ще се предлагат на старта на продажбите са бензинов "умерен" хибрид Skyactiv-G 2.0 M Hybrid (122 к.с. и 213 Нм) и дизелов Skyactiv-D 1.8 (116 л.с. и 270 Нм). 

Снимки: Mazda

fallback
  • #28
    васо ( преди 5 години )
    Мазда и нови технологии, това е направо виц.Закъсали са яко и ако скоро някой не се излъже да ги купи, ама за какво ли,са отишли при сааб.Тоя мотор е дърта бангия, леко фризирана.В нашия бранш, мазда се слави с най-дъртите и най лакоми мотори и най лошото купе.Толкова.
  • #27
    111 ( преди 5 години )
    Супер, ама сигурно ще се предлага само с по-високото ниво на оборудване.
  • #26
    анонимен ( преди 5 години )
    Това за колите и интелигентността е вярно! Не познавам интелигентен фен на ВАг! Всичките са от *** нагоре. Форумното ВАГинелче го доказва! Така, че кажи ми, че караш ВАг и няма нужда от тест за интелигентност. Със сигурност си под средното ниво. Няма как умен човек да го лъжат многократно и да продължава да им вярва и да им се кланя! Даже във форума да ги защитава. Това си е диагноза!
  • #25
    анонимен ( преди 5 години )
    Попитали радио Ереван:- Кое е по-добре, да си ***, или да си плешив?- По-добре да си *** - не си личи от пръв поглед.та така и с колите кажи ме каква кола караш и после коментирай интелигентността ми
  • #24
    анонимен ( преди 5 години )
    Когато си глупав, е същото, като да си умрял. Ти не усещаш нищо, трудно е за другите около теб.
  • #23
    анонимен ( преди 5 години )
    "If one day speed kills me, don't cry because I was smiling. Paul Walker
  • #22
    Jezza до #21 ( преди 5 години )
    С тези разсъждения, мога само да ти пожелая наистина да доживееш до пенсия.
  • #21
    анонимен ( преди 5 години )
    140 висока скорост хахаха ще падна и то по магистрала хахаха форума тук стана пенсионерска седянка и си броите стотинките на бензиностанциите хахаха до следващата пенсия
  • #20
    до: Jezza ( преди 5 години )
    Изобщо не е муден хибрида. Това са само приказки на хора, които не са карали. А точно за изпреварване е супер, защото при рязко натискане на газта моментално имаш цялата електрическа енергия в наличност и все едно си с турбо, но нямаш никакво забавяне, нито турбо дупка, нито нищ. А за шумността и там не е баш така. Просто колата е изключително тиха и при настъпване наистина започва да бучи, но не повече от който и да е друг автомобил при ускорение. Само, че при хибрида ускоряваш и после е тишина
  • #19
    Jezza до #13 ( преди 5 години )
    Колко смелчаци ще има обаче, които няма да вземат нещо доказано, с гаранция 6год и 200 000км. и ще заложат на нещо съвсем ново....
fallback
Последни