fallback

Mazda разкри разхода на новия си двигател

Бензиновият Skyactiv-X 2.0 вече може да се поръчва в Европа

Европейското подразделение на Mazda официално съобщи параметрите на иновационния мотор Skyactiv-X 2.0, който на Стария континент може да се поръчва за новото поколение на Mazda 3. Агрегатът с работен обче 1998 см³ и механичен компресор развива 180 к.с. при 6000 об/мин и 224 Нм при 3000 об/мин. 

При технологията Skyactiv-X се използва цикъла цикл SPCCI (Spark Plug Controlled Compression Ignition), при който запалването става с налягане, а не със свещи. Това е подвид на цикъла HCCI (Homogenous Charge Compression Ignition), който комбинира принципите на работа на бензинов мотор (по цикъра на Ото) и дизел. Компресията в мотора е много висока - 16,3:1.

Другите особености на двигателя са променливи фази на газоразпределение, директно впръскване на гориво и умерена хибридна система Mazda M Hybrid с 24-волтова електрическа система в базовото оборудване. В случая, изборът на японците е доста любопитен, тъй като по-рано за такива устройства се използваха класически 12-волтови системи, а сега се залага на 48-волтови.

Моторът Skyactiv-X 2.0 ще се предлага както за седана, така и за хечбека Mazda 3, като ще може да се комбинира с различни трансмисии - 6-степенна механична или автоматик по избор. Задвижването може да бъде както предно, така и към двете оси. От компанията разкриват и разхода на гориво, който освен от скоростната кутия и задвижването (предно или 4х4) зависи и от големината на джантите и типа автомобил (седан или хечбек).

Седанът с мотор Skyactiv-X, механични скорост и 16-цолови джанти трябва да харчи 3,9 л/100 км извънградско по стария цикъла NEDC. Комбинираният разход, измерен по новия стандарт WLTP, е 5,4 л/100 км. А при хечбека с автомат, задвижване на четирите колела и 18-цолови джанти - 6,9 л/100 км (смесен разход по WLTP) или 5,5 л/100 км (смесено по NEDC). 

Другите мотори на Mazda 3 в Европа, които ще се предлагат на старта на продажбите са бензинов "умерен" хибрид Skyactiv-G 2.0 M Hybrid (122 к.с. и 213 Нм) и дизелов Skyactiv-D 1.8 (116 л.с. и 270 Нм). 

Снимки: Mazda

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    А защо мислиш, че реалният разход на този мотор ще отговаря на лабораторния?
  • #7
    Jezza ( преди 5 години )
    Ако сравняваме този двигател с хибридния,може би разхода на гориво в извънградски условия при по-високи скорости ще е доста по-нисък. Аз поне, за двулитров атмосферен двигател, който не е хибриден, генериращ 177к.с ( колкото са с точност ) и среден разход 5.4л./100км. не се сещам да се предлага. На фона на еднообразието, което се предлага поздравления за смелоста на тази компания да бъдат иновативни, да вървят в своя посока и да опитват различни неща и това, при положения че са малка компания.
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    Алоууу дизеларчето, ако ти трака много и ти харчи си вземи японски хибрид от Тойота. Гарантирано харчи малко и е пълна тишина! Ама де ти толкова акъл! Важното е да се сравни с нафтовата печка и да се каже, че тя е по-добра. Колко и дали е в действителност е съвсем друга тема.Карай си с нафтицата на черно дето я вземаш (ако е легална си с двата крака вътре)и ги подминавай такива статии.Няма как да го разбереш да караш здрав и икономичен японски бензинов автомобил!Майстори са японците в бензинките
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Нафтовото фенче пак почна с неговите фантасмагории! Дизелите само на книга харчат по-малко от 5,4/100 среден разход в този клас автомобили. В реалността са около тази стойност и нагоре. Имал съм, карал съм и в момента карам дизели и мога реално да направя съпоставка. Освен това дизелите ще ти излязат доста по-скъпо заради разни други неща, които всеки ги знае, който е имал дизел и няма нужда да си ги повтаряме тук. Чакам реални тестове на колата, за да си дам заключителната оценка!
  • #4
    гост ( преди 5 години )
    Една газчица и е трепач.
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Излишно сложен и недоказан двигател, който гори повече от дизел, върви като атмосферен бензин (думи на журналистите, които го тестваха) и дрънчи повече от дизел. Обърнете внимание, че са добавили микрохибридна система, която липсваше в първоначалната идея. Никога нямаше да го оскъпяват така, ако бяха постигнали очаквания разход...
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    Геле, ако си забелязал нивото е паднало само заради един човек. В последно време следя кой е автора на статията. И ясно се вижда, че всички о***кани статии се пишат от тоя Петър Захариев. А до Пешо: ПЕШЕЕЕ, вземи малко се научи да пишеш бе мааа му стара значи. ... За да не е спам само, не виждам смисъла от ДВГто, при положение, че нито е по-бърз, нито по-икономичен от едно нормално дизелче. Кажете ми с какво тоя ДВГ превъзхожда другите ?
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    е хайде, де откога чакаме нещо интересно като двигател.. няма значение дали наистина ще харчи 5.5 или 5.8 или 6.1 важното е да върви добре.
fallback
Последни