fallback

Volkswagen разби електрическия рекорд на "Нюрбургринг" (ОБНОВЕНА С ВИДЕО)

Болидът ID. R премина Северната дъга за 6 минути и 5,336 секунди

Състезателният Volkswagen ID. R под управлението на френския пилот Ромена Дюма постави рекорд на Северната дъга на пистата "Нюрбургринг" за електрически автомобили, след като завъртя едва обиколка за 6 минути и 5,336 секунди.

Досегашното най-добро постижение беше от 2017 г., когато китайската електрическа хиперкола NIO RP9 с мощност 1370 к.с. премина трасето на 6 минути и 45,9 секунди, регистрирайки средна скорост от почти 185 км/ч. Колата на VW подобри този рекорд с цели 40 секунди.

Volkswagen ID. R беше представен на специално мероприятие във Франция през миналата година. Болидът се задвижва от две електромотора, които заедно развиват 680 к.с. и 650 Нм. Теглото на машината е 1100 кг., като ускорението от 0 до 100 км/ч  отнема 2,25 секунди.

През лятото на 2018 г. Volkswagen ID. R отново с Ромен Дюма зад волана постави и рекорд легендарното състезание Пайкс Пийк в САЩ. В него автомобилите се изкачват по 19,6-километров път с над 150 завоя. Германският болид записа 7 миути и 57,148 секунди, като разби постижението на Себастиан Льоб, който през 2012 г. с  Peugeot 208 финишира за 8 минути и 13,878 секунди.

След Пайкс Пийк колата беше сериозно преработена, като получи задно крило с променена конструкция, която осигурява по-голяма притискателна сила. Автомобилът получи и технологията DRS от Формула 1, която позволява промяна на ъгъла на атака на антикрилото, тъй като намалява аеродинамичното съпротивление.

Снимки: Volkswagen

fallback
  • #19
    Факт! ( преди 5 години )
    Последните издихания на тази умираща марка!
  • #18
    Warwicksz ( преди 5 години )
    Електричките нищо няма да превземат няма достатъчно енергия.
  • #17
    Неук ( преди 5 години )
    Дали ми харесва или НЕ електрическите автомобили ще превземат пазара. Но аз си искам качествена бензинка или нафтова печка с хубава мощност. Това е. Дали е ВАГ или друга влезте във форумите с недоволните. От всяка марка има пищящи. Не знам само колко от пишещите са си купили като мен и двете коли ( толкова съм притежавал ) от магазина на вносителя на марката. Едната на 9 другата на 3 километра. Приятел навъртя на 5 нови японки по 100К кил. Един изгорял мигач и две дефектни свещи. Това е всичко.
  • #16
    Неук ( преди 5 години )
    Вече повече от три ( екзистенц минимума за достоверност ) института доказаха, че още на ниво евро 5 дизеловите автомобили са били доста по-чисти от бензиновите си аналози. Ама нали всички са само писатели, но не и читатели, все знаят световната истина. Реалността е, че на петролните производители и на правителствата им светна лампата, че от дизели с 300 кс и разход под 10/100, ефектът е лош. Електрички, които имат еквивалентен разход от над 3/100 и никакви удоволствие от карането са лоша реклам.
  • #15
    Тесла ( преди 5 години )
    Хаха и сега чакаме отговора на новия Тостер от тесла с 5000 коня мотор да излезе и бие Фаувето с 680 кончета а дано!! Ама надали кравари с евтини пластмаси
  • #14
    Швабен зи каскен ( преди 5 години )
    Вагончета, не се усещате че няколко стотици милиона похарчени за тоя "рекорд" щяха да бъдат далеч по-добре похарчени за разработка на наистина приложими модерни технологии. Вместо това получавате големи пропагандни партенки и канцерогенни тракалници. Но това е защото сте глуповати, и ВАГ на такива като вас разчитат.
  • #13
    Warwicksz ( преди 5 години )
    Виждаме ги тия технологии в практиката.ФВ гоУф електрик с пробег 180 км.Смех!
  • #12
    анонимен ( преди 5 години )
    Технологиите от тези автомобили тип спортни разработки, в последствие навлизат и в масовоте автомобили в по малка или голяма степен. Това им е иедеята, да се разработват проверяват и тестват нещата. Така е с F1, Льо Ман, WRC и т.н. Не се пускат да карат и не набиват милиони само за едната слава.
  • #11
    VAG POWER ( преди 5 години )
    Специален ден е днес !!Поздрав за всички фенчета на кравария...Официален Спонсор ВАГ ГРУП иVOLKSWAGEN RACE TEAM# I.D# R
  • #10
    пена ( преди 5 години )
    "А Тесла кога??Аз щото за един приятел питам хохохох"Тесла е основната причина производители като ФВ, АУДИ и БМВ да почнат да правят електрички. Бих казал, че Мъск постигна целите си. А иначе те нямат практика да харчат пари за концепти и не-серийни автомобили за реклама...
fallback
Последни