IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Германия го закъса за тираджии

Местната икономика се нуждае от близо 60 000 шофьори на камиони

Германия го закъса за тираджии

Германия страда от остър недостиг на шофьори на камиони, като ситуацията е толкова тежка, че съвсем скоро се очакват и проблемите с доставките, съобщава Deutsche Welle.

Според немските организации, занимаващи се с достави и логистика на товари, в момента икономиката на страната се нуждае от десетки хиляди тираджии. Различните сметки варират между 45 000 и 60 000 водачи на големи камиони. Причината е, че всяка година в Германия се пенсионират около 30 000 шофьори, а на тяхното място идват не повече от половината.

Почти 2/3 от шофьорите на големи камиони са на възраст над 55 години, а тези под 25 години са едва 2,5%. Професията е изцяло мъжка, тъй като едва 1,7% от тираджиите в Германия са жени.

Причината за отлива са най-вече ниското заплащане, тежките условия за труд и увеличаващото се време, което шофьорите прекарват далеч от дома си. Ако тази тенденция се запази, през 2030 г. немската икономика ще се нуждае от 150 000 водачи на големи камиони, а това със сигурност ще доведе до криза в компаниите, осигуряващи превозите и доставките.

0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Жорката ( преди 1 месец )
    Да вземат да разрешат КАБОТАЖИТЕ и ще мирясат , а не да се чудят как да ни изгонят от западна европа
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    ss ( преди 1 месец )
    Германската икономика е една от най-силните в света/да не кажа най-силната/, и е съвсем нормално да не стига работен персонал. То не са само шофьори, като почнеш от чистачи до IT специалисти, около един млн. свободни работни места имат!!
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Някой е изтрил втория коментар на който отговорих и сега друг коментар се явява втори. Опонирах, че има тирове много в Германия, но малко са немските. Полските и други нямат значение, защото все пак за немски тираджии говорим, а не за полски и др! Немските просто ги няма, заради много фактори. А за автономни превози е прекалено рано да се говори. Много рано. Точно в Германия тези превози много трудно ще намерят почва. Хората са негативно настроени към това и с право. Никакъв шанс!
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    следващата стъпк ( преди 1 месец )
    Просто немците се готвят за следващата стъпка: Автономни тирове. Дори и днес технологията е налична, но профсъюзите в германия са прекалено силни. Сега с малко пропаганда ще насадят мнението, че икономиката ще загине, защото няма шофьори. И ще дойдат със готовото вече решение да спасят положението:
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До №4 - приателю, не гледай толкова регистрацията. Това, че са чужди не значи че не въртиат глоксове в Германия. Отдавна този пазар е залят от източно европейски превозвачи, зщтото са по евтини, и фирмите са рег. в Полша, Унгария.. понимаеш за какво иде реч? Относно паркингите, може би траибва да се разходиш малко повече, но по А5 посока Базел има поне 3 огромни паркинга, както и по А6 и А61. И понастоящем се разширяват където може.
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Като чуя, че Дойче Зеле е пуснал "новина" и ми става ясно, че пак някоя манипулация ще е! В случая новината е вярна обаче. Непрекъснато се търсят шофьори и наистина заплащането им е мизерно. Даже повече от мизерно. Но проблема не е само в заплащането. Да изкараш Ц категория в Германия не е толкова лесно, както у нас и струва около 10 000 евро. Автошколите предлагат разсрочено плащане, но познайте колко хора ще ги дадат тези пари и после да мизеруват,като шофьори. Така,че това е главния проблем!
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До: #2 ( преди 1 месец )
    Къде е този паркинг със 100 парко места за тирове, че нещо не се сещам за такъв в Германия? Само на Шела на Кирхайм са толкова. А слезе ли да разгледаш регистрационните табели на тировете? Гарантирам ти че 60% най-малко са полски тирове, следват румънски, унгарски, чешки, холандски, а най-малко са немските. Така, че инфото ти не струва, че си бил видял много тирове. Чужди са!
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    .. ( преди 1 месец )
    Така, както е описано в статията, човек може да си помисли, че немците са го закъсали. Но не е баш така. Ако беше вярно всички наши тираджии щяха да са вече там и ние да нямаме тираджии... а ние тираджии си имаме... и турците гледам имат...
  • #2
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Значи е крайно време да се замислят на Швейцарския вариант - товарите / камионите на жп платформи, а не да се опитват да превърнат магистралите в тролеибусни трасета, а камионите в влакове и да харчат едни милиони за глупости. Ще спадне трафика по магистралите, че в момента по някои дясната лента е като подвижна стена. А тръгнат ли да се изпреварват...
  • #1
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не знам колко колко го е закъсала, в 6 вечерта паркинги със 100 паркоместа за тирове са препълнени