Премиум-брандът Cadillac, който е част от концерна GM, представи напълно нов седан - CT4, който формално няма предшественик. Той заменя досегашния ATS, чието производство беше спряно още през 2018 г. Засега е показана само топ-версията на модела - CT4-V.
До спирането на ATS се стигна, след като продажбите му спаднаха драстично. За 2018 г. в САЩ от седана са продадени 10 860 бройки. За сравнение, резултатът на Mercedes-Benz C-Class за същия период е 54 829, на BMW 3-Series - 44 578, на Infiniti Q50 - 34 763, на Audi A4 - 34 311, а на Acura TLX - 30 468.
Връзката между CT4 и ATS е ясно видима, тъй като двата модела използват една и съща платформа - Alpha. Тя е с надлъжно разположение на мотора, окачване McPherson отпред и многоточково отзад. Дължината на автомобила е 4756 мм, широчината - 1815 мм, а височината - 1423 мм. Разтоянието между двете оси достига 2755 мм.
Салонът на CT4 предлага аналогови уреди, които са комбинирани с 10-инчов тъч-скрийн за управление на мултимедийната система. Американците обаче предпочитат да продължат да залагат на бутоните и превключвателите, които вероятно са рекордни на брой за автомобил от този клас.
Засега е известен само двигателят на най-мощната версия CT4-V. Това е 2,7-литров битурбо с 4 цилиндъра, развиващ 325 к.с. и 500 Нм, който работи в комбинация с 10-степенна хидомеханичен "автомат". Задвижването е към задните колела, но има и версии с 4х4. В първия случай седанът получава амортисьори Magnetic Ride Control 4.0, а във втория - пасивни ZF. Има и самоблокиращ диференциал на задния мост.
При впечатление, че топ-версията на новия модел е по-слаба от нейния предшественик. Cadillac ATS-V има под капака 3,6-литров битурбо V6 с 470 к.с. и 603 Нм, което му позволяваше да си съперничи със суперседаните Mercedes-AMG C 63 и BMW M3, както и с комбито Audi RS4 Avant.
Снимки: Cadillac