През миналата есен концернът General Motors обяви плановете си преструктуриране, като той е насочена към разработката и производството на електромобили, безпилотни коли, кросоувъри и пикапи. Жертви на промяната станаха сглобяваните в САЩ и Канада модели Chevrolet Volt, Cruze и Impala, Cadillac CT6 и XTS, както и Buick LaCrosse.
Производството на всички тези модели ще бъде спряно през тази година, като в доста любопитна ситуация изпадна „напомпаният” седан Cadilac CT6 V-Sport. Неговото пускане на пазара беше обявено няколко месеца по-рано, но заради новия план производството му така и не стартира.
Все пак беше решено, че моделът ще се появи при дилърите на марката, но в крайно ограчичен тираж и под ново име - Cadillac CT6-V. От седана ще бъдат произведени едва 275 бройки, които буквално бяха разграбени за часове, след като компанията започва да приема поръчки за модела.
Няма шанс тиражът на автомобила да бъде увеличен, тъй като производството на модела CT6 по план приключва през юни. Това означава, че и спортният седан ще си остане един от най-редките модели на американската марка за премиум-автомобили.
Версията Cadillac CT6-V е оборудвана с новия битубо мотор Blackwing V8 с обем 4,2 литра. Той развива 557 к.с. и 850 Нм, като работи в комбинация с 10-степенна автоматична скоростна кутия. „Напомпаният” седан има шаси със завиваща задна ок, заден диференциал с повишено триене и модифицирано кормилно управление.
Цената на автомобила е 88 970 долара,като не включва двудневен курс за обучение по програата Cadillac V-Performance Academy, който се провежда на пистата Spring Mountain (штат Невада). За сравнение, големият конкурет на Cadillac CT6-V в Щатите - Mercedes-AMG S, струва минимум 150 000 долара.
Снимки: Cadillac