Tesla актуализира някои от своите Суперчарджър станции в САЩ, за да ограничи зареждането на батериите до 80% от капацитета им. Това стана ясно от съобщение, изпратено от американския производител на електрически автомобили до служителите си. Целта е да се намалят опашките, които се образуват пред тези станции за зареждане.
Компанията уточнява, че решението й ще засегне 17% от всичките Суперчарджър станции в САЩ. Ограничението ще се прилага 24 часа в денонощието за 8% от станциите, а на останалите 9% ще има ограничение в най-натоварените периоди. Собствениците на автомобили Tesla ще получат сигнал, когато са на някои от тези станции.
Някои от Суперчарджър станциите са известни с това, че са много заети в определени дни - особено по уикендите и в празнични дни, което води до огромни опашки. Тези станции зареждат много бързо батерията до 80%, но след това скоростта до "напълването" рязко спада. Tesla твърди, че новата функция, комбинирана с други актуализации на мрежата на Суперчарджъп, трябва да доведе до "34% подобрение в производителността" на засегнатите станции.
Когато Tesla пусна в експлоатация третата версия на Суперчарджър станциите, тя също така актуализира таксите за втората версия и пусна нова функция - On-Route Battery Warmup, която подготвя батерията за по-бързо получаване на по-висок заряд, за да се спести време при пристигане на автомобила на станцията.
Интересното е също така, че компанията е помислила и за начин да се заобиколи новото ограничение от тези собственици, които потеглят на дълго пътуване. Ако някой се е насочил към Суперчарджър станция чрез Trip Planner, ще може да зареди батерията си на 100%, за да осъществи пътуването си. Ако обаче станцията е крайната му дестинация, номерът няма да мине и той ще трябва да се задоволи само с 80% заряд.