Националният комитет за безопасност на превозите в САЩ (NHTSB) завърши разследване на катастрофа с Tesla Model 3, при която водачът е загинал. Инцидентът се е случил на 1 март във Флорида, но едва сега се съобщават подробности за него.
Следователите са стигнали до извода, че в момента на аварията електромобилът е бил с включен автопилот. Катастрофата става на магистрала в близост до град Делрей Бийч (Флорида) при пресичането на второкласен път. Когато Tesla-ата приближава кръстовището, в него навлиза камион с голямо ремарке. Товарната машина намалява скоростта и блокира движението по магистралата, но електромобилът, в който се намира Джереми Бенер, не спира и не намалява скоростта, а директно се блъска в прицепа на камиона.
Водачът загива на място, а следователите от NHTSB установяват, че той е включил системата за автопилот 10 секунди преди сблъсъка. Две секунди по-късно Бенер маха ръцете си от волана, като в този момент колата му се движи със 110 км/ч. В резултат на сблъсъка Model 3 е с буквално отрязан покрив, като се движи още половин километър, преди да спре.
Инцидентът е подобен на друга катастрофа във Флорида с участието на автомобил на Tesla през 2016 г. Тогава Model S, движещ се на автопилот се блъсна в камион, който завива на кръстовище. Нито автопилотът, нито шофьорът не виждат бялата част от товарната машина и електромобилът дори не намалява скоростта си.
Така, до момента установените катастрофи с модели на Tesla, при които автопилотът не е успял да реагира и водачът на електромобила е загинал са 4. От компанията продължават да твърдят, че системата им работи и отговорността за случващото се е изцяло на шофьорите, които трябва във всеки един момент да бъдат готови да поемат управлението.
Снимки: Tesla