През март 2018 г. инженерът от Apple - Уолтър Хоанг, кара своята Tesla към офиса си по познатия маршрут. Всъщност "кара" е силна дума – мъжът е включил автопилота на автомобила и разчита само на него. Колата ускорява до 114 километра в час, а след това се обърква заради лоша маркировка и се разбива в мантинелата, убивайки шофьора си. Малко повече от година по-късно семейството на инженерa реши да съди Tesla, обвинявайки недостатъците на автопилота на компанията за смъртта на "обичан съпруг и баща на две деца“.
През последните години, Tesla се опитва да усъвършенства своя автопилот и обещава той да е "доста по-сложен“ до края на годината. Но според експертите, системата само дава фалшива увереност за сигурност на шофьорите.
“Госпожа Хоанг загуби съпруга си и бащата на двете й деца, защото Tesla тестват софтуера си върху живи шофьори. Сега семейство Хоанг иска да предотврати подобна трагедия да се случи и на други хора, които имат Tesla или друго полуавтоматично возило“, казва говорител на семейството.
Не е тайна, че начинът, по който Tesla представяха своя автопилот през 2017 г. бе доста подвеждащ. Софтуерът, който трябва да разчита маркировката, светофарите, знаците и да запазва подходяща скорост и дистанция от другите автомобили се рекламираше като „по-безопасен от това, да ви вози човек“.
Уолтър Хоанг е вярвал в това. А много други са като него – спят, гледат си в телефона или четат книга, докато автомобилът им върви сам. Но истината е друга – автопилотът не е достатъчно съвършен и се нуждае от пълното внимание на шофьора. Според доклада след катастрофата, ръцете на Хоанг са били засечени на волана три пъти през последните 64 секунди преди удара. През финалните шест – той не е държал волана.
Според списание Forbes обаче, случаят е много по-сложен, защото и Tesla и самият Уолтър Хоанг са можели да предотвратят трагедията. Автомобилната компания винаги е казвала, че нейният софтуер е само на няколко ъпдейта от това, да стане напълно самостоятелен. За първи път това обещание Мъск дава през октомври 2016 г., а от тогава има два ъпдейта на системата. Ала тя все още не е напълно самостоятелна.
Каква е вината на компанията, на нейния шеф, както и на загиналия инженер - вижте в Dnes.bg