IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Суперавтомобилът, който вдигна 431 км/ч преди четвърт век

Германският Lotec C1000 има мощност от близо 1 конска сила на килограм

Какво си спомняте за суперавтомобилите от средата на 90-те години? Току-що се бе появило прекрасното Ferrari F50, задвижвано от V12 двигател с мощност 520 к.с. Lamborghini бе представена на пазара от модела Diablo с мощност малко под 500 кончета. Скорост от 320 км/ч се счита за доста прилична за суперспортните автомобили. Границата от 600 кончета и 350 км/ч преодоляват само два модела - Bugatti EB110 SS и McLaren F1. Именно по това време, а по-точно през 1995 г., на тестовия полигон на компанията Lotec излиза моделът C1000.
 
  
Lotec
  
   
Но всичко по реда си. Историята на този автомобил започва през 1990 г., когато бизнесмен от Обединените арабски емирства решава да попълни колекцията си с най-бързия автомобил в света. Той поръчва разработването и производството на немската фирма Lotec, която от 1962 г. работи в тясно сътрудничество с Mercedes.

За изграждането и развитието на суперкупето, което става известно като C1000, отиват пет години, а инженерната иновация на проекта прави рекордни не само характеристиките, но и цената на автомобила. Само цената на материалите и агрегатите надвишава 1,5 млн. долара, а крайната стойност на автомобила е невероятната за времето си сума от 3,4 млн. долара - три пъти повече от тази на McLaren.

Какво се случва в крайна сметка? Направеният автомобил е най-бързият в света сред разрешените за използване по обществените пътища. Дори сега, след почти четвърт век, този модел има малко съперници. Максималната му скорост достига през 1995 година 431 км/ч - повече от Bugatti Veyron Super Sport.
  
   
Lotec C1000
 
   
В резултат на широкото използване в каросерията на алуминиеви сплави и новия за онова време карбон, собственото тегло на автомобила само е 1080 кг. Това означава, че колата тежи по-малко от роудстъра Mazda CX 5 или от Mini Cooper. Размерите на модела също са доста скромни - 4300 х 2000 х 1150 мм.

В моторния отсек, намиращ се зад гърба на седалките, е поместен 5,6-литров V8 двигател на Mercedes с два турбокомпресора Garrett, развиващ колосалните за онова време 1000 конски сили и 980 Нм въртящ момент при 6200 оборота в минута. Това означава мощност от почти 1 конска сила на килограм! Комбинацията от такъв двигател и ниско тегло позволява, въпреки задвижването само на задните колела, ускорението от място до 100 км/ч да стане само за 2,9 сек.

След като е направен, суперавтомобилът изчезва за няколко години от погледите в колекцията на анонимния арабски мултимилионер. В началото на 2000-те години Lotec C1000 неочаквано е продаден на търг в САЩ, а след това сменя няколко собственика. За последен път бе видян в малко дилърство в Северна Каролина, което го бе обявило за продажба срещу 650 000 долара. Това обаче беше преди почти 4 години, а одометърът на колата показваше 2576 км.


Още снимки на удивителния Lotec C1000 вижте в ГАЛЕРИЯТА:


 
  

0 от 500