IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda разработва редови 6-цилиндрови мотори

Японският производител предвижда двойно увеличение на цените на моделите с такива двигатели

Mazda разработва редови 6-цилиндрови мотори

Само преди дни стана ясно, че компанията Mazda се готви да навлезе в премиум-сегмента, като пусне на пазара директен конкурент на BMW 3-Series и Mercedes-Benz C-Class. Това съвсем скоро ще бъде потвърдено и материално, тъй като в гамата на марката ще се появят редови 6-цилиндрови двигатели - бензинови и дизелови.

Всъщност, споровете за това кой автомобил е премиум и кой не, продължават, тъй като никъде няма ясно описани критерии за това. Част от феновете на автомобилите смятат, че за да бъде окачествен даден модел като премиум, той трябва да има луксозно оборудване и скъпи материали в салона. Други пък са на мнение, че за подобно нещо се изискват уникални технически решения, а също така и задължително при този тип коли двигателят трябва да бъде отпред, а задвижването - към задните колела.

Това е и причината, доста хора да на приемат, например, моделите на Volvo за премиум. Важна роля играе и цената на автомобила, като това важи с пълна сила за Mazda.  Първото поколение на Mazda 3 беше считано за масов и евтин автомобил, но при четвъртата генерация, която излезе наскоро, нещата се промениха съществено и той е насочен съм съвсем различна аудитория.

Mazda

В годишния си финансов отчет японският производител разкри не само цифри, но и любопитни детайли за най-близките си планове. Те предвиждат именно появата на надлъжно разположени 6-цилиндрови мотори и предлагана като опция система за задвижване на четирите колела  i-Activ AWD. Най-любопитното в случая е, че тези автомобили ще струват 2 пъти повече от досега, което означава, че те ще бъдат пълноценни конкуренти на моделите на Audi, BMW, Mercedes-Benz и Jaguar.

Mazda

Разработваното от Mazda семейство редови "шестаци" ще включва както турбодизели Skyactiv-D (второ поколение), так и бензинови агрегати Skyactiv-Х, които се възпламеняват от налягане (като при дизелите) и това съответно ще ги направи много по-икономични.

Снимки: Mazda

 

0 от 500