IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Уникалният гараж на Джани Аниели

Цели 16 години най-богатият човек в Италия се вози в скромен Fiat Croma

Над три десетилетия той е не само най-богатият индустриалец, но и най-влиятелният човек изобщо в Италия, с властта да сменя министър-председатели. Но в частния гараж на покойния собственик на Fiat Джани Аниели няма да откриете обичайните за толкова могъщи хора марки. Истински автомобилен маниак, Аниели кара обаче само италиански коли, и почти без изключения - произведени от собствените му компании. Всъщност "произведени" не е точната дума - автомобилите на Аниели са уникални единични версии, създадени по негова поръчка.


Джовани Аниели, роден през 1921, е внук на основателя на Fiat, който носи същото име. За да се отличава от дядо си, предпочита да го наричат Джани. Популярен е също с прякора "Адвоката". На младини е прочут плейбой, но след като поема фирмата през 1966, насочва енергията си за разрастването й. През следващите три десетилетия Fiat поглъща почти всичките си конкуренти в Италия - от Ferrari и Lancia до Alfa Romeo и Maserati. В един период почти 5% от Брутния вътрешен продукт на Италия се генерират от компании на Аниели, а 3.6% от работниците в страната си получават заплатите от него.

Джани Аниели

 

Аниели се оттегля от активното управление през 1996 и умира през 2003 от рак на простатата. Негов наследник днес е Джон Елкан, син на дъщеря му Маргерита.

 

 

0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Георги Калчев ( преди 1 месец )
    Страхотни хора
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Олиии ( преди 1 месец )
    Не разбрах само от “инвеститора” как ФСА била много по-добре от когато и да е??? Преди да се фантазираме малко, айде да питате хора, които познават Крайслер от преди Даймлер и Фиат и Фиат от 90те. В момента от цялото им портфолио имат една растяща марка и това е Jeep. В технологиите и електромобилите да доста назад. Надяваха се на 50/50 обединение с Рено, което не стана. Имат 1 модел в Европа, който ги държи (500), къде са най-продаваните им модели от миналото - уно, Типо; Алфа умира...
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Точен ( преди 1 месец )
    Със сигурност е оплетен с мафията а и е фашист-няма начин да не е-Италия като България е била фашистка държава. Фашист,мафиот,няма как да послужи за пример.
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Има и една бройка Ferrari F40 с автоматични скорости произведена за него
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    ние ти говорим за автомобили ти ни говориш за пари схващаш ли разликата
  • #7
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    В този ред на мисли, продължавам да твърдя, че компанияра е в много по-добро състояние от когато и да е било в историята - особено с оглед на колаборацията на профсъюзи, мениджмънт и работници. Казвам го като инвеститор в компанията ;)
  • #6
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До номер 4 ( преди 4 месеца )
    Интересно изказване, друже, при положение, че FCA съществува само от 4 години (2014), а връзката между Фиат и Крайслер е на по-малко от десет :D
  • #5
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    ама как да не е ланчия я няма скоро и мазерати ще изчезне добре че ферари се отеглиха че да не се затрие и тя
  • #4
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    FCA в момента е много по-добре от когато и да е била компанията последните 30-40 години. Колкото и невероятно да ти звучи.
  • #3
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Фамилията, която цяла Италия откровено ненавижда