IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Nissan се опълчи на Renault и запази шефа си

Хирото Саикава остава главен изпълнителен директор на компанията

Nissan се опълчи на Renault и запази шефа си

Японският производител Nissan обяви, че Хирото Саикава остава главен изпълнителен директор на компанията, като по този начин се опълчи на основния си акционер Renault, откъдето настояват за промяна на лидерската позиция.

Отказът за смяна на Саикава се приема като отпор срещу идеята на Renault за обединение на двата компании. От Nissan обявиха, че изпълнителният директор на френската марка Тиери Болоре ще влезе в Борда на директорите на компанията. Там е и президентът на Renault - Жан-Доминик Сенар, като назначенията им ще бъдат одобрени на събрание на акционерите в Nissan през юни. В Nissan също така се готвят да увеличат места в Борда на директорите си от сегашните 8 на 11. От тях 7 ще бъдат външни лица.

Очакваше се, че Саикава ще освободи поста си, както и Борда на директорите на Nissan, след като компанията записа спад на годишната печалба с 28%. Анализаторите предвиждат, че приходите на японския производител през тази година ще намалеят с 30%, което ще "изяде" около 130 млн. евро от приходите на Renault.

Бъдещият борд на директорите на Nissan ще играе важна роля в евентуално обединение с Renault. Двете компании са в неравностойна връзка, тъй като Renault притежава 43% от акциите на Nissan, който е най-големият партньор в алианса. В същото време французите имат едва 15% дял във френската компания.

Арестът на бившия директор на групата Карлос Гон през ноември по обвинения за финансови машинации със средства на Nissan покачи напрежението между двете компании. В момента Гон е освободен под гаранция и очаква насрочването на делото срещу него.


 

0 от 500
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    До коментиралият 2,държавата не дотира Рено,а напротив пази си процентите,за да може да смуче от там. Явно си пропуснал спора преди няколко години между Госн и Макарона,когато Госн искаше да изкупи държавните акции,и по този начин държавата да не участва в управлението на Рено. В Пежо-Ситроен никога не е имало държавно участие. Що се отнася до пердутата кауза,се вижда,че оризите не могат да се оправят въобще и потъват сигурно,както преди 20-на години Нисан бе на път да изчезне ако не бе Рено.
  • #3
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    Рено винаги ще бъдат подържани от Френската държава както и Пежо-Ситроен такава е френската икономика за разлика от дръпнатите оризари затова и няма да чуеш за фалирал френски производител за разлика от недоразуменията Ниссан Мицаизбуши и тн гаражни фабриканти които са във фалит през две години.А индииците скоро ще клекнат пред Френската държава.
  • #2
    7 rate up comment 10 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 5 години )
    рено отдавна са кауза пердута, ако не бяха ежемесечните финансови инжекции от френската държава които ги подържат на изкуствено дишане!Но пък някой да им позволи да разсипят Рейндж и Ягуар? Надали!Виж с фиат са си лика прилика - особено в "качеството"! ;-)
  • #1
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    Рено ако не се махнат веднага от тая губеща компания и не закупят Ягуар Ленд Ровър или Фиат Джиип са загубени.Кво се занимават с тия потъващи азиатци.