IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Nissan съкращава производството с 15%

Очаква се и прекъсване на партньорството с Daimler

Nissan съкращава производството с 15%

Nissan Motor ще съкрати производството на нови автомобили с 15% още през тази финансова година, която завършва на 31 март 2020 г., съобщава японското издание Nikkei, като се позовава на свои източници.

Според плановете на Nissan, които са били разкрити от доставчици на допълнително оборудване, през тази година компанията планира да произведе 4,6 млн. автомобили, което е най-ниският показател от 9 години насам. Както отбелязва изданието, това ще се отрази негативно на финансовите показатели на компанията и дори ще навреди на нейния съюз с Renault. 

През февруари генералният директор Хирото Саикава обяви за промяна в стратегията, която поддържаше Карлос Гон, а имено - съсредоточаване върху приходите за сметка на обемите на производство. По данни на Nikkei, производството в Япония ще остане на нивото от 900 000 единици, докато това в чужбина ще бъде намалено с 20% - до 3,7 млн. автомобила.

Веднага след публикацията в изданието от Nissan се опитаха да опровергаят написаното, като заявиха, че то не е вярно. В изявление до медиите от компанията съобщиха, че производствените планове за 2019-2020 г. ше бъдат представени на 14 май, когато ще бъдат съобщени финансовите резултати за предишната година.

Явно обаче проблемите за японската компания тепърва ще се задълбочават, тъй като се очертава и прекратяване на партньорството между Renault-Nissan и Daimler. Германският концерн вече обяви, че започва сериозни съкращения, като според анализатори това означава и прекратяване на договорите с други производители.

Най-сериозните съвместни проекти на двете компанията са споделените модели Mercedes-Benz X-Class и Nissan Navara, както и Smart ForFour и Renault Twingо. Освен това, Mercedes произвежда свои модели под марката Infiniti в завода в Агуаскалиенте (Мексико). 

 

0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 4 години )
    Има надежда и то основателна, че компания, чието масово производство е меко казано отврат като качество и особено дизайн, си отива.Там, търпеливо я чакат от ровър, сааб и сума ти американски марки.Алелуйя.
  • #9
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 5 години )
    Като спреш да дишаш зловредните изпарения от пластмасите на рено/дачия, ще спреш и с болните фантазии!Недоразумението наречено рено е основано от известния фашистки колаборационист Луи Рено и братя, разстрелян през 1945г. Реално като автомобилна фирма се появява някъде към 1925г, нищо, че на хартия съществува от 1899г. То и Опел на хартия е основан през 1863г ама какво от това?Та от разстрела до днес рено съществува единствено и само от редовните дотации на френската държава.
  • #8
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Не забравя,че Рено е марка със 121 годишна история и е преживяла повече сътресения на пазара от всяка друга,защото тя е най старата произвеждаща автомобили марка. Нисан 98г. бяха на път да изчезнат за винаги от картата на автомобилната книга,но Рено ги спаси с Карлос Гон,и се почувстваха силни без него,но ето какво се оказва,свиване на производство,свиване на пазари,малки печалби и т.н. Така е,като се гони кадърния и можещия,а се оставя некадърния резултата е такъв. А Рено не ги мислете.
  • #7
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Друг анонимен ( преди 5 години )
    И да се докарат и да не се докарат все ще има желаещи да се присъединят към Нисан! Въпросът обаче е какво ще прави Рено без Нисан, особено ако му спрат редовните държавни дотации?
  • #6
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Без Карлос Гон и напук на Рено, Нисан пак ще се докарат до състоянието си от 98ма. Но който, каквото си направи сам...
  • #5
    9 rate up comment 5 rate down comment
    До по-долния ( преди 5 години )
    Толкова по-зле за човешката цивилизация, ако отпадъци като рено и дачия ще са превозните средства!
  • #4
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 5 години )
    това е краят на рено! Без патерицата Нисан тоя отколешен инвалид е на изчезване. Единствено нуждата от доизпирането на последните траншове от френската държава може да го подържа полужив още известно време...Всъщност големият печеливш от развалата на това изкуствено натрапено партньорство е Мерцедес!
  • #3
    11 rate up comment 11 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    Мерцедес са бита карта до 5 години ще са китайска собственост ако изобщо съществуват Нисан и сега са аут Дачия и Рено ще същестуват до краят на човешката цивилизация!
  • #2
    10 rate up comment 3 rate down comment
    :))) ( преди 5 години )
    Из-ГОН-иха не когото трябва...
  • #1
    8 rate up comment 4 rate down comment
    none ( преди 5 години )
    Грешката която направи Тойота преди 10 години. Фокусира се върху приходите а не върху растежа и разработките. Ако бяха продължили с темпа на разработки от Тойота, просто щяха да отвеят всички и сега на върха щеше да е само една марка с поне 2-3 млн. коли преднина пред останалите. Надявам се Нисан да не направи същата грешка, но като гледам какво върши г-н Саикава с подкрепата на Токийската проглокатура, май ще си остана само с надеждата ...