Германският производител Volkswagen продължава да подгрява интереса към новото поколение на Golf, като използва автомобилния симпозиум във Виена, за да представи нова хибридна система, работеща на 48 волта.
Според изявлението на компанията, новият Golf ще получи 48-волтов стартер-генератор и 48-волтова литиево-йонна батерия. Генераторът на задвижващия ремък е оборудван с електромотор, който дава допълнителна мощност и осигурява рекуперация на енергията.
В режим на рекуперация системата преобразува кинетичната енергия в електричество, което се съхранява в литиево-йонната батерия, разположена под седалката на пътника до шофьора. Тази енергия ще се използва за увеличение на мощността при ускорение.
Меката хибридна система също така изключва двигателя, веднага след като водачът махне крака си от педала на газта. От Volkswagen твърдят, че моторът се включва и изключва моментално, като този процес предизвиква минимални вибрации. Благодарение на тази функция, новият Golf ще пести по 0,4 л/100 км.
Първоначално нова система ще се предлага с двигатели с обем 1,0 и 1,5 литра от семейството ЕА211 evo, които работят с автоматична скоростна кутия с двоен съединителя. След това технологията ще започне да се внедрява и при други мотори и модели на компанията.
Снимка: Volkswagen