fallback

VW стартира революционен 11-годишен план

Стратегията Vision 2030 предвижда раздяла с Bentley и Lamborghini

Концернът Volkswagen стартира нов корпоративен план - "Vision 2030". Както личи от името му, неговото реализиране ще продължи 11 години, през които германският производител ще претърпи сериозни промени. Крайната цел е постигане на възвръщаемост на инвестициите, като това включва реорганизация на структурата и дори раздяла с някои от марките в групата.

Първите две точки предвиждат преструктуриране на производствената мрежа и рационализиране на ключовите технологии. Това означава фокусиране върху основните марки на групата - Audi, Porsche и VW, и преминаване към електромобили, системи за автономна движение и други мобилни решения.

В същото време, две от фирмите в групата - Ducati и Italdesign, ще бъдат отделени от нея и ще получат самостоятелност. Бъдещето на луксозните марки Bentley, Bugatti и Lamborghini също е под въпрос, като те ще трябва да изпълнят искането на акционерите за възвръщаемост на инвестициите в тях при това с печалба.

Според последния доклад на ръководството, Bugatti ще бъде подарена на Фердинанд Пийх (бившият председател на VW Group), който се раздели с всичките си акции в концерна. В същото време се търси купувач за Bentley, ако компанията не започне да носи приходи в близко бъдеще.

"Защо да инвестираш в остаряло предприятие, когато можеш да вложиш пари в нещо ново? Bentley има велико минало и предлага отлични автомобили, но това не носи приходи", коментира пред Automobile един от шефовете на VW Group, който е пожелал анонимност.

Що се отнася до Lamborghini, продажбите на тази марка растат, но проблемът е, че при нея разходите за разработка на нови модели са огромни. Именно с цел тяхното намаляване наследникът на Aventador ще получи 5,0-литров V8 двигател от Porsche - нещо, което феновете на италианската марка вече определиха като "светотатство".

Като цяло, Audi, Porsche и Volkswagen имат най-стабилните дългосрочни перспективи във Vision 2030, което означава, че именно на тях ще се залага най-сериозно при преминаването към електромобили. Целта на групата е да предложи 70 модела на ток до 2028 г. А през 2030 г. поне 40% от общите продажби на концерна трябва да бъдат на електрически превозни средства.

fallback
  • #16
    waso ( преди 5 години )
    Чета и си мисля, че прав е бат Бойко, като каза , че матряла е лош, един друг каза, че 80% са *** в България.Май са повече, след като можеш да твърдиш, че Шкода били на загуба.Има числа бре, четете , няма японски таласъм, дето може да се мери с Шкода в нейния клас, единствено Киа са конглокенция, но не забравяйте, че Кия е немска кола, правена в Корея.
  • #15
    анонимен ( преди 5 години )
    За сега Фиат давали най-много за Шкода. Най-вероятно те ще ги купят.
  • #14
    Еволюционер ( преди 5 години )
    Чисто еволюционен план, който на всичкото отгоре няма да бъде изпълнен, както става обикновено с такива дългосрочни мечти. За щастие на визионерите, съставили плана, след само 2-3 години никой не ги помни такива неща. (р)Еволюционният план незабелязано и плавно се изменя в нещо съвсем друго.
  • #13
    анонимен ( преди 5 години )
    Да, ще се отърват от бюджетната Шкода.
  • #12
    Феручо ( преди 5 години )
    Ламборгини е умряло реално с продаването на останалите 49% от акциите на Феручо през 1974 последен истински модею е Кунтача произвеждан до 80-те.След това всичко е различно от духът на Ламборгини преди ФВ бяха Крайслер и някакви малайзиици.Не можеш да продаваш ламборгини с двигател на ауди или порше та това обезсмисля марката която така или иначе няма нищо общо с оригинала както и Бугати нищо общо с Еторе Бугати и наследниците му просто една емблема.
  • #11
    анонимен ( преди 5 години )
    Ферари от известно време са отделна компания на борсата и нямат общо с Фиат. Всеки един финансов доклад от тях, излизащ на 4 месеца, подробно опосва cash flow-а в компанията. Парите идват от клиенти. Публични са тези доклади и можеш да ги прочетеш.
  • #10
    Изпреварващ ( преди 5 години )
    Ферари пак е под шапката на Фиат груп ткоито им дават инжекции.Няма компания произвеждаща бутикови коли която да може да се справи сама.
  • #9
    .. ( преди 5 години )
    ХА!От вчера не бях виждал статия за ФВ!Много реклама, много нещо
  • #8
    Факт! ( преди 5 години )
    Е никой не иска Ауди с емблема на Ламборгини и да даде за това една торба с пари.Ферари сами си правят колите
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    Ами... има компания, която да може да продава по няколко хиляди автомобила на година и да разработва всичко сама. Нарича се Ферари и точно затова споменавам, че е странно, че ФВ от Ламбо не успяват да направят същото. Ферари имат страхотни финансови резултати. Как успяват?!
fallback
Последни