fallback

VW стартира революционен 11-годишен план

Стратегията Vision 2030 предвижда раздяла с Bentley и Lamborghini

Концернът Volkswagen стартира нов корпоративен план - "Vision 2030". Както личи от името му, неговото реализиране ще продължи 11 години, през които германският производител ще претърпи сериозни промени. Крайната цел е постигане на възвръщаемост на инвестициите, като това включва реорганизация на структурата и дори раздяла с някои от марките в групата.

Първите две точки предвиждат преструктуриране на производствената мрежа и рационализиране на ключовите технологии. Това означава фокусиране върху основните марки на групата - Audi, Porsche и VW, и преминаване към електромобили, системи за автономна движение и други мобилни решения.

В същото време, две от фирмите в групата - Ducati и Italdesign, ще бъдат отделени от нея и ще получат самостоятелност. Бъдещето на луксозните марки Bentley, Bugatti и Lamborghini също е под въпрос, като те ще трябва да изпълнят искането на акционерите за възвръщаемост на инвестициите в тях при това с печалба.

Според последния доклад на ръководството, Bugatti ще бъде подарена на Фердинанд Пийх (бившият председател на VW Group), който се раздели с всичките си акции в концерна. В същото време се търси купувач за Bentley, ако компанията не започне да носи приходи в близко бъдеще.

"Защо да инвестираш в остаряло предприятие, когато можеш да вложиш пари в нещо ново? Bentley има велико минало и предлага отлични автомобили, но това не носи приходи", коментира пред Automobile един от шефовете на VW Group, който е пожелал анонимност.

Що се отнася до Lamborghini, продажбите на тази марка растат, но проблемът е, че при нея разходите за разработка на нови модели са огромни. Именно с цел тяхното намаляване наследникът на Aventador ще получи 5,0-литров V8 двигател от Porsche - нещо, което феновете на италианската марка вече определиха като "светотатство".

Като цяло, Audi, Porsche и Volkswagen имат най-стабилните дългосрочни перспективи във Vision 2030, което означава, че именно на тях ще се залага най-сериозно при преминаването към електромобили. Целта на групата е да предложи 70 модела на ток до 2028 г. А през 2030 г. поне 40% от общите продажби на концерна трябва да бъдат на електрически превозни средства.

fallback
  • #6
    Факт! ( преди 5 години )
    Шкода и Сеат са на минус както и Ауди и ФВ.Амин!
  • #5
    Jm ( преди 5 години )
    Странно, че думица не обелват за Шкода, а тя е най-бързо растящата им марка. Също и за СЕАТ не стана въпрос.
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Странно е, че от Ламбо не изкарват пари. Ферари примерно оня ден обявиха рекордни резултати, а и маржовете им са емблематични за индустрията. По 80000 евро печалба средно от автомобил.
  • #3
    none ( преди 5 години )
    След ерата Пийх, във ФВ се назначават само послушни мениджъри, за които преследването на бонуса е най-важно. Няма да се учудя г-н Пийх да направи с Бугати, това което направи с Ауди, и ФВ да извадят пак едни сериозни пари за да си го купят обратно ;)))).
  • #2
    Факт!=Кеф! ( преди 5 години )
    Да се чете ФВ претърпя пълно фиаско и се разпада на парчета както скоро ще се разпадне и немската ко.ина на ландове васални на Франция и тн.Сиреч както е било преди 1871
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    Затова не е добре една фирма да притежава много марки. Това което става се случи и с GM в сащ.
fallback
Последни