Компанията Mazda започна да подобрява моделната си гама, което съответно води и до промяна в ценовата политика - новите седани Mazda 3 и Mazda 6, както и кросоувърът CX-5 да по-привлекателни за клиентите, но и са по-скъпи. Според Jalopnik, това е първата крачка на японския производител към навлизане в премиум-сегмента.
Изданието се е добрало до последния инвестиционен отчет на Mazda, в който се потвърждава разработката на 6-цилиндров двигател с технология Skyactiv-X, както и на негова дизелова версия Skyactiv-D. А това означава, че японската марка ще се присъедини съвсем скоро към други премиум-производители, използващи аналогични мотори - такива като Audi, BMW, Jaguar и Mercedes-Benz.
В отчета на компанията е казва още, че предстои да бъде разширен дизайнерския език Kodo, използван при последната Mazda 3, както и да се допълни гамата модели с "меки" и "зареждащи се" хибриди. Едновременно с това започва разработката на специална платформа за автомобили с надлъжно разположение на мотора и система за задвижване на четирите колела (в стандартния вариант тя ще е със задно предаване).
Всичко това е част от новия план на Mazda, който предвижда създаването на цяла гама модели от ново поколение, които ще излязат през периода 2020-2025 г. Основна роля в него играе новата Mazda 6, която ще бъде със задно предаване, редови 6-цилиндров двигател и дизайн в стила на концептуалния модел Vision Coupe (на снимката).
Тези промени ще доведат и до повишаване на цените на моделите на марката. Заради новата платформа, 6-цилиндровия мотор и задното предаване Mazda 6 ще бъде позиционирана като директен конкурент на BMW 3-Series и Mercedes-Benz C-Class.
Снимка: Mazda