IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-недостъпната кола в света? Тестваме новото Suzuki Jimny

Японското офроудърче си остава честна и проста кола в един свят на излишни усложнения и ескалиращи цени

Можете ли да предположите коя е най-търсената кола в Европа в момента?
За нея има 14-месечна листа на чакащите в Австрия, а в Германия търсенето толкова нахвърля предлагането, че производителят забрани на дилърите да я рекламират. Дори и в България ще трябва да чакате близо година.
Не е Tesla Model 3. Не е Bugatti. Не е и G-класата на Mercedes.


 


Честта да е най-мъчно достъпната кола на Стария континент в момента се пада на скромното Suzuki Jimny.

ПРИЧИНИТЕ СА ТРИ. От една страна, японците явно подцениха интереса и заложиха производството само в в домашния си завод в Косай, който буквално не смогва.
От друга, Jimny си остава един от малкото честни, простички автомобили в един свят на все повече излишни технологии и все по-надути цени.
И накрая, но не по важност, Jimny печели с външния си вид.


Suzuki Jimny


НИКОГА ПРЕДИ НЕ СМЕ ГО КАЗВАЛИ за модел на тази марка. Но Jimny наистина е на гребена на вълната в автомобилната мода - нещо като Fiat 500, но за мъже.
Добавете към това и уверенията на инженерите, че са наблегнали на комфорта, и ще разберете защо тази кола изплаши до смърт традиционните фенове на Jimny.


Suzuki Jimny

МНОГО БЪРЗО ОБАЧЕ СЕ УБЕЖДАВАМЕ, че тревогите са напразни. Новото Jimny наистина изглежда привлекателно, и действително е малко по-комфортно и подготвено за нормални пътища от старото.
Но в сърцевината си то си остава, каквото беше: малък, непретенциозен, корав офроудър. Все така разчита на рама и два твърди моста отпред и отзад, само че те са станали доста по-устойчиви заради използваната високоякостна стомана. И все така е настроен повече за места без асфалт.


Suzuki Jimny

Във време, когато всички модели растат неудържимо, Jimny е станал всъщност по-къс, с три сантиметра. Но за сметка на това е с почти 5 по-широк. Просвeтът се е увеличил до 21 сантиметра, предният ъгъл на атака е 37 градуса, а задният 49 - доста по-добре от Jeep Wrangler например.

JIMNY НЯМА БЛОКИРУЕМ диференциал, но има ръчен превключвател между задно и 4x4 задвижване, както и понижаваща предавка. Онова, което го прави сериозен офроудър, са теглото и размерите. В по-високата версия на оборудване колата едва надхвърля 1100 килограма. И е с цели 20 сантиметра по-къса от Тоyota Yaris.


Suzuki Jimny

ТОВА СИ ИМА И СВОЯТА ЦЕНА, разбира се. Ако искате да сложите куфарите си в багажника, първо трябва да помолите някой слон да седне върху тях.
Дори самата дума багажник е шокираща гавра с българския език. Но ако пратите вещите си по куриер, можете да настаните двама приятели отзад, и то сравнително удобно.

Същата липса на място се усеща и отпред: джобовете на вратите са подходящи за писма, стига да не са повече от една страница. Но пък седалките са комфортни, информационната система е много лесна за употреба и като цяло Jimny има всичко, което може да ви потрябва.


Suzuki Jimny

Ако искате да сложите куфарите си в багажника, първо трябва да помолите някой слон да седне върху тях


Пластмасите са твърди, но от типа, който говори за здравина, а не толкова за икономия. И все така можете да измиете купето отвътре с маркуч.
Минус е, че воланът не се регулира в дълбочина, макар че удобната позиция на седене донякъде го компенсира. Аудиосистемата не е блестяща, но и това не е фатално, защото така или иначе рядко ще я чувате.

НИСКОТО ТЕГЛО ВЕЧЕ ви е подсказало, че тук няма кой знае колко шумоизолация. Jimny има аеродинамичните качества на чук за пържоли, а и новият 1.5-литров бензинов мотор не спомага за съблюдаването на тишина. Над 100 километра в час вече ще чувате само него. Петстепенната скоростна кутия с къси предавателни числа също има известна вина.


Suzuki Jimny

Естествено, Jimny не е замислено за трансконтинентални магистрални преходи. Но всъщност се държи доста прилично на дълъг път. Без усилие поддържа 140 километра в час и дори разходът си остава в разумните граници на около 7.5 литра на сто. Вярно, че за ускорението от 0 до 100 км/ч ще чакате почти толкова, колкото за самото Jimny. Но все пак изпреварванията не са невъзможни.
Като явна слабост бихме посочили само спирачките - очаквано, защото задните са барабанни. Иначе Jimny се управлява леко и стои успокояващо стабилно в завоите.


Suzuki Jimny

ПРИЯТНАТА МУ ПРОСТОТА и естественост се простират и върху ценовата листа. Има само две нива на оборудване. По-ниското струва 35 000 лева и дава асистент за наклон, електрически стъкла и огледала, круиз контрол с ограничител на скоростта, климатик, радио с Bluetooth и USB, и дори отопление на предните седалки.

 

Suzuki Jimny

1462 куб. см работен обем

102 к. с. максимална мощност

130 Нм максимален въртящ момент

21 см максимален просвет


За още пет хилядарки получавате алуминиеви джанти, LED светлини, кожен волан, климатроник и 7-инчовата мултимедия с навигация.

Това е несравнимо по-изгодно от всичките му конкуренти по една много проста причина: те не съществуват. Jimny си живее нашироко в свой собствен сегмент и това обяснява защо японците не си дават зор да го обновяват твърде често. Mazda 3 например смени първите си четири поколения за 15 години. На Jimny му трябваха цели 48. Досегашният модел изкара на пазара точно две десетилетия. Което вероятно е успокояща мисъл за онези, които са в листата на чакащите. Когато и да получат новата си кола, няма опасност тя да е остаряла.


Още снимки на новото Suzuki Jimny вижте в галерията:


 

0 от 500
  • #17
    17 rate up comment 0 rate down comment
    Кико ( преди 4 години )
    Относно до хората критикуващи липсата на възможност за багаж ще кажа, че има решение. Притежавам Jimny 1.5 DDiS от 2007 г. и съм изключително доволен от тази машинка! Вярно, в багажното се събират 2 ученически ранички. За по-големи нужди похарчих около 1000 лв. за напречни рейки и автобокс 450 л. Реших си проблема и като обикаляме из планините с жената и двете деца има къде да си сложим всичко необходимо.
  • #16
    10 rate up comment 2 rate down comment
    До васо ( преди 4 години )
    Като не знаеш какво е защо коментираш и се излагаш. Конструкцията му колкото и да е проста, не е повече от теб, като чета какви идиотщини си писал.
  • #15
    25 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Това автомобилче не е паркетник и не е за паркетници. Един чифт *** и якенце и довиждане. Тия с многото багажи да си наемат лимузина и маникюрист
  • #14
    7 rate up comment 14 rate down comment
    васо ( преди 4 години )
    Джимнито не знам какво е, вероятно проста конструкция и поради това надеждна, а на тоя с маздата само да му кажа, че за тези пари получаваш най малко кола, ако си купиш тоя шедьовър на пакистанския дизайн.Стари мотори, стари скоростни кутии,лоши материали, най/долнокачественото купе, в западна европа издържа към 10 години и алилуя.Мазда нямат кинти за развойна дейност и сега изцеждат всичко с шарени боички и скоро приказката ще свърши верояттно с фалит
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До: #10 ( преди 4 години )
    Съвсем правилно предполагаш и все още съм си с нея.
  • #12
    5 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    карал тойота приус ще падна с накладки на 170 000 ти тикаш ли я тази тойота или я дърпаш
  • #11
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Учудващо в днешния свят на свръхпредлагане и свръхпроизводство да се чака за каквото и да е. На Автосалон Сф видях изсипан един танкер пластмаса и се отвратих дори от "премиумите". Реших да видя кои коли са ако не с дръжки, поне с метални капачки на резервоара. Е, САМО от една марка - Suzuki
  • #10
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    до колегата с Мазда 3Предполагам си е струвало чакането и не съжаляваш! И аз чаках за Мазда 3 от 2008 г 4,5 месеца в държава от ЕС. И не съжалявам. Можеш да си купя всякаква немска конфекция почти веднага, но предпочетох да изчакам да ми дойде качествената кола от Япония. После си взех Приус 2011 г. Чаках 8 месеца за колата. Не съжалявам, че съм чакал. На 170 хил.км. е вече и е с оригиналните накладки и дискове. Нищо не е сменяно освен консумативи. Моторът ми е GSX-R1000. Самолет!
  • #9
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    На който му е малко Джимнито си взема Витара или SX4 и е в джаза. Не са толкова оффроуд машини, но са много по-проходими от който и да е паркетник. Хем возят, като лека кола, хем стават за извън пътя и можеш да ги товариш с каквото си искаш. Ако и те са ти малки, закачаш едно ремарке и пак ще си добре. А новият им мотор 1.4 BOOSTERJET е просто трепач. Хем върви много, хем е доста икономичен.
  • #8
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Въпреки, че Мазда 3 не е недостъпна като Jimny, чаках 5 месеца. Това се случи 2014-а. Не съм я купувал от България, за друга Европейска държава става дума. Явно за колите произвеждани в Япония, чакането е неизбежно.