Електрическите автомобили на американската компания Tesla се научиха сами да си правят диагностика. Освен това те вече могат да направят предварителна заявка за доставка на необходимите резервни части.
Изпълнителният директор на компанията Илон Мъск често повтаряше, че подобна услуга е "приоритет номер едно" за него и че смята да осъществи предлагането й през второто тримесечие на годината. Сега, освен сами се диагностицират, моделите на Tesla могат да се обадят на пътна помощ още преди автомобилът да е спрял окончателно на пътя поради някаква повреда. От своя страна собственикът на колата има опция да отмени обаждането.
Наличието на резервни части за автомобили от тази марка винаги е било проблем за клиентите на компанията. Сега Tesla е решила този проблем. Появата функцията беше потвърдена от собствениците на Model 3. Той разкри, че на екрана на автомобила му внезапно се появило съобщение за "Искане за ремонтно обслужване", каквото той не бил подавал.
"Във вашия Model 3 е открита повреда в системата за преобразуване на енергията. Необходимата резервна предварително е изпратена до избрания от вас сервизен център. Моля, използвайте мобилното приложение или влезте в профила си в Tesla, за да насрочите дата за посещение", се казва в съобщението.
От компанията вече официално потвърдиха появата на тази функция: "Нашите автомобили могат да следят някои детайли и системи, така че собствениците да знаят дали трябва да бъдат заменени".