Вече почти всички марки, дори най-луксозните - Bentley, Lamborghini, Maserati и Rolls-Royce, предлагат всъдеходни модели. Такива скоро ще имат в гамата си Ferrari и Aston Martin. По-рано и премиум-производителите се настаниха сериозно в този клас, като последни на модата се предадоха Jaguar и Alfa Romeo. Как обаче се стигна дотук? Нека проследим пътя, който изминаха тези модели. Той започва преди повече от 100 години.
2015 - Tesla Model X
Това не е най-луксозният SUV в света, а също така не е с най-добри всъдеходни способности. Но пък със сигурност е най-екстравагантният и най-динамичен модел в този клас. Той е дяволски бърз, а освен това е електромобилът, който накара и другите компании да правят електромобили. Защото, ако нямаше Model X, едва ли щяха да се появят Audi e-tron или Jaguar I-Pace. Или поне нямаше да бъдат такива.
Това не е най-луксозният SUV в света, а също така не е с най-добри всъдеходни способности. Но пък със сигурност е най-екстравагантният и най-динамичен модел в този клас. Той е дяволски бърз, а освен това е електромобилът, който накара и другите компании да правят електромобили. Защото, ако нямаше Model X, едва ли щяха да се появят Audi e-tron или Jaguar I-Pace. Или поне нямаше да бъдат такива.
Прототип на първия масов електрически всъдеход беше показан още през 2012 г., а 3 години по-късно машината с най-странни задни врати излезе в масово производство. Топ-версията P100D преминава с едно зареждане 450 км и вдига 100 км/ч от място за 3 секунди.