Вече почти всички марки, дори най-луксозните - Bentley, Lamborghini, Maserati и Rolls-Royce, предлагат всъдеходни модели. Такива скоро ще имат в гамата си Ferrari и Aston Martin. По-рано и премиум-производителите се настаниха сериозно в този клас, като последни на модата се предадоха Jaguar и Alfa Romeo. Как обаче се стигна дотук? Нека проследим пътя, който изминаха тези модели. Той започва преди повече от 100 години.
Прагматичните германци избират различна посока за развитието на сегмента. Те премахват рамата, правят конструкцията носеща и съответно по-лека и поставят под капака мощен мотор, който развива висока скорост. Най-добре с това се справят в Porsche, където отговарят на Mercedes ML и BMW X5 с доста спорния за времето си Cayenne. Спорен, защото никой по това време не предполага, че именно този модел ще се окаже златната мина на компанията.
Топ-версията Turbo S на първия Cayenne развива 275 км/ч, докато при конкурентите максималната скорост е ограничена на 250 км/ч. При това, кросоувърът може да бъде поръчан дори с механична скоростна кутия, като независимо от версията Cayenne винаги е със задвижване на четирите колела, което се справя отлично с тежките терени.