Малките и евтини електромобили може да се окажат спасението на големите градове, когато става въпрос за вредни емисии и задръствания. Това е мнението на шефът на SEAT Лука ди Мео, който даде за пример моделът на марката Minimo, който ще влезе в производство през 2021 година и който поразително прилича на пионера в този сегмент Renault Twizy.
Ди Мео дискутира бъдещето на достъпните автомобили в лицето на „родствениците” VW Up, Skoda Citigo и SEAT Mii и поясни, че има формула за успех в битката с мръсния въздух и трафика.
„Истината е, че ние не печелим от Mii, дилърът печели може би 200 евро, при първия планиран сервиз взима още 100 евро, а след това собственикът търси по-евтин сервиз. В това упражнение няма много бизнес смисъл в следващите 10 години – призна Ди Мео. – Как обаче клиентите използват тези коли? Дали няма да е по-изгодно за тях да си плащат на километър, вместо да притежават автомобил? Mii е автомобил, в който са вложени страхотни технологии и инженерни решения, а обикновено се използва за 5-километрови градски пътувания.
„Дали няма да е по-добре за клиентите и за нас, ако те могат да наемат по-евтини, но по-подходящи за целта автомобили, да речем, за 20 евроцента на километър? Ако един такъв автомобил участва в споделено използване и навърта по 200-300 километра на ден, това означава приходи от 15000 евро за три години.
„А ако електромобил като Minimo може да бъде произведен с половината разходи, необходими за създаването на Mii, то в този бизнес модел има логика. Няма да стане веднага, но е възможно. А това е особено важно, като се има предвид, че дори и в най-ефективния си вариант Mii отделя 90 грама на километър въглероден двуокис. А целта ни е да слезем под 80 грама на километър, което означава, че ще трябва да произвеждаме коли, които изобщо не отделят такива вредни емисии.”