IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes поема към нова ера при автомобилите

Първата крачка към нея е кросоувърът EQC, който получи специална версия

Mercedes поема към нова ера при автомобилите

През 1886 г. Карл Бенц получава патент за автомобил с бензинов двигател, който е построил година по-рано, а Готлиб Даймлер създава своя първи автомобили. легендарните инженери създават своите компани през 1883 г. (Бенц) и през 1890 г. (Даймлер). Фирмите се обединяват през 1926 г. в  Daimler-Benz, сегашния концерн Daimler.

Цялата тази история е "шифрована" в електрическия кросоувър Mercedes-Benz EQC Edition 1886, който компанията представи на автосалона в Ню Йорк. С него германците припомнят своето лидерство при създаването на автомобили с двигатели с вътрешно горене, като заявяват: "Ние бяхме първите, които направиха революция в индивидуалната мобилност. Сега с модела EQC отбелязваме навлизането в нова ера. Това е епохата на електрическата мобилност, която е надеждна, просто и завладяваща".

Mercedes-Benz EQC Edition 1886

На външен вид електромобилът не се отличава съществено от представените до момента образци. Кантовете на решетката на радиатора са гланцово-черни, а не хромирани, същото важи и за 20-цоловите джанти с бели декоративни елементи. Добавени са надписи 1886 на каросерията, като кросоувърът ще се предлага само в сив металик. В салона също има елементи с лого "1886", както и изкуствена кожа Artico и микрофибър Dinamica 

Основните параметри на задвижващата система си остават същите. Електрическият SUV разчита на два електромотора - по един на всяка ос, като сумарната им мощност е 408 к.с. и 760 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,1 секунди, а максималната скорост е 180 км. Литиево-йонната батерия осигурява пробег от 470 км (по цикъл NEDC).

Mercedes-Benz EQC Edition 1886

При версията Edition 1886 компанията-производител е добавила доста бонуси за клиенти. Те получават система за управление на функциите за комфорт в салона - регулиране на климатик, осветление и йонизация. Има и персонален помощник Energizing Coach, който избира настройките в зависимост от параметрите на маршрута, текущата пътна обстановка и времето. 

Асистентът също така отчита физическото състояние на водача, ако последният носи "умен часовник" и.и фитнес-трекер Garmin със съответните датчици. Зарядното устройство на борда има мощност от 7,4 кВт, а от специална станция с постоянен ток могат да се получат до110 кВт. Собствениците на Edition 1886 ще получат специална отстъпка при зареждане от европейските станции Ionity.

Продажбите на специалната версия в Германия и някои страни от Западна Европа ще стартират в края на май. Този електромобил ще се предлага с пакети, които при стандартния EQC са опции. Например, разширена гаранция от 6 години с техническо обслужване за същия срок или 150 000 км пробег. Гаранцията на батерията е по-голяма - 8 години или 160 000 км.

Цените на EQC още не са обявени официално, но се очаква, че те ще са на нивата на тези на Jaguar I-Pace, който в Германия стартира от 78 420 евро.

Снимки: Mercedes-Benz

0 от 500
  • #20
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Лудория: Освен това - преди 2-3 седмици Евро-комисията изнесе данни, че енергията от възобновяеми източници е едва 17.5%. Това е в богата и развита Европа! Над 40% все още идват от фосилни горива. Същото е и в САЩ - тоест колкото повече натЕгате за електрички, толкова повече фосилни горива ще се горят за да има ток. И тук Китай е пример за това, защото е увеличил емисиите си в пъти след като минаха на електрички и ги обявиха за бъдещето. Въпреки забраните пак строят въглищни централи!
  • #19
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Лудория: Втора да кажем "неточност", ако не друго - ел. автомобилите са вечни... НЕ НЕ СА! Нищо, че имат по-малко компоненти. 1во батериите им са огромен проблем - 10 години и си пред смяната на компонент струваш няколко пъти повече от колата на цяло. А производството на колата вече казах отделя много повече емисии от самата и употреба. 2ро, тия батерии са контролирани от финна електроника, която дава фира много по-бързо отколкото многото механични части на конвенционален автомобил
  • #18
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Лудория: Интересна логиката, но това е логиката на всички електричари - замърсявало се извън града и за това тока бил добре... Да попитам така - ако в планината не вали 6 месеца и водохващането пресъхне ти ще имаш ли вода в града?! Дали замърсяват в града или не е все тая защото допринасят за ГЛОБАЛНИТЕ КЛИМАТИЧНИ ПРОМЕНИ не по-малко, от стандартен двигател а за самото производство на ЕВ отиват много повече ресурси и отделени емисии. Щял си да дишаш чист въздух, но да те изпържи радиацията!
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 5 години )
    А не като теб на път за работа, като си вземеш заплатата. Така че продължавам да не разбирам защо смяташ, че ежедневно ще се зарежда?!
  • #16
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 5 години )
    До тинтири-минтири от #8: Защо смяташ, че зареждането трябва да е ежедневно?! Навярно караш дизелов автомобил, защото си играч, който да има резервоар 45 л. примерно. При градско каране това прави около 500 км. месечно при разход 9л. градско! За джипа са написали 470 км, да речем че по-реални са около 400 км. с един заряд на батерията. Това прави две зареждания месечно. И предполагам хората, дето си ги купуват тези автомобили, си ги зареждат вечер в дома си, докато си почиват. А не като теб на п
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 5 години )
    а някои се преизползват за съхранение на енергия за домовете, произведена от панели и перки. 3. Зависи в коя държава живееш! Има държави, които са карали месеци на ток, произведен от перки и панели. Тоест зависи къде живееш, зависи каква е енергията, но и бензиновите и дизелови автомобили замърсяват, както писах по-горе. Само че електрическите, ако са много, няма да предизвикват смог в града, а останалите го правят.
  • #14
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Лудория ( преди 5 години )
    о и производството на бензин и дизел не е по-чист процес, но тези горива замърсяват не само при производство, но и при употребата на самия автомобил. 2. Електрическите коли имат вечен живот, тъй като няма кой знае колко механични части - тоест ако не се блъскаш безразборно наоколо, автомобила може да е вечен. Батерията обаче не е! И трябва да се сменя - прав си! Но може да сменяш само самата батерия, а не целия автомобил. Освен това старите батерии се рециклират (навярно не е екологичен процес),
  • #13
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Лудория ( преди 5 години )
    До анонимния от #3: Да, екологични са! И са екологични, защото там където се използват, не заамърсяват въздуха. Демек в големите градове и престижните квартали, където има заможни хора. За село не върши работа - нито може да я заредиш с крадено гориво, нито може в някой гараж на приятел да я ремонтираш, а и допускам че ремонтния комплект на всеки българин от клещи и тел надали вършат работа при този автомобил. Сега за другото - Производството на батерии е мръсен процес! Това е безспорно. Но и пр
  • #12
    3 rate up comment 3 rate down comment
    ss ( преди 5 години )
    Много добре оформена предница, за разлика от оная комичната на 7-цата на BMW. И цената е изненадваща - имайки в предвид, да речем S-klasse !
  • #11
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Да съм смешен, да съм смешен колко па да съм смешен - лъжливото овчарче Илончо не мога да го стигна.