fallback

Mercedes поема към нова ера при автомобилите

Първата крачка към нея е кросоувърът EQC, който получи специална версия

През 1886 г. Карл Бенц получава патент за автомобил с бензинов двигател, който е построил година по-рано, а Готлиб Даймлер създава своя първи автомобили. легендарните инженери създават своите компани през 1883 г. (Бенц) и през 1890 г. (Даймлер). Фирмите се обединяват през 1926 г. в  Daimler-Benz, сегашния концерн Daimler.

Цялата тази история е "шифрована" в електрическия кросоувър Mercedes-Benz EQC Edition 1886, който компанията представи на автосалона в Ню Йорк. С него германците припомнят своето лидерство при създаването на автомобили с двигатели с вътрешно горене, като заявяват: "Ние бяхме първите, които направиха революция в индивидуалната мобилност. Сега с модела EQC отбелязваме навлизането в нова ера. Това е епохата на електрическата мобилност, която е надеждна, просто и завладяваща".

На външен вид електромобилът не се отличава съществено от представените до момента образци. Кантовете на решетката на радиатора са гланцово-черни, а не хромирани, същото важи и за 20-цоловите джанти с бели декоративни елементи. Добавени са надписи 1886 на каросерията, като кросоувърът ще се предлага само в сив металик. В салона също има елементи с лого "1886", както и изкуствена кожа Artico и микрофибър Dinamica 

Основните параметри на задвижващата система си остават същите. Електрическият SUV разчита на два електромотора - по един на всяка ос, като сумарната им мощност е 408 к.с. и 760 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,1 секунди, а максималната скорост е 180 км. Литиево-йонната батерия осигурява пробег от 470 км (по цикъл NEDC).

При версията Edition 1886 компанията-производител е добавила доста бонуси за клиенти. Те получават система за управление на функциите за комфорт в салона - регулиране на климатик, осветление и йонизация. Има и персонален помощник Energizing Coach, който избира настройките в зависимост от параметрите на маршрута, текущата пътна обстановка и времето. 

Асистентът също така отчита физическото състояние на водача, ако последният носи "умен часовник" и.и фитнес-трекер Garmin със съответните датчици. Зарядното устройство на борда има мощност от 7,4 кВт, а от специална станция с постоянен ток могат да се получат до110 кВт. Собствениците на Edition 1886 ще получат специална отстъпка при зареждане от европейските станции Ionity.

Продажбите на специалната версия в Германия и някои страни от Западна Европа ще стартират в края на май. Този електромобил ще се предлага с пакети, които при стандартния EQC са опции. Например, разширена гаранция от 6 години с техническо обслужване за същия срок или 150 000 км пробег. Гаранцията на батерията е по-голяма - 8 години или 160 000 км.

Цените на EQC още не са обявени официално, но се очаква, че те ще са на нивата на тези на Jaguar I-Pace, който в Германия стартира от 78 420 евро.

Снимки: Mercedes-Benz

fallback
  • #30
    анонимен ( преди 5 години )
    VAGи, преди да коментираш и да казваш кола, която си виждал само на картинка, вземи и събери малко парички и си купи нова кола, като за начало и тогава давай НЕкомпетентното си мнение за Приус. С новият внос ТДИ, който караш не си актуален, а по-скоро смешен. Всеки път едни и същи простотии ръсиш. Как не ти омръзна!?
  • #29
    Надали ... ( преди 5 години )
    някога е имало Мерц с по нелепа външност от този на снимките горе! И уж 408 к.с.а ...180км/ч в стил китайско волво!!?
  • #28
    TSLA ( преди 5 години )
    Икономико-технологичните фактори са налице, но не те пращат буталната машина в музея, а един малоумно *** и елементарен факт - буталната машина излъчва отровни газове, а отровата и човекът са несъвместими. Колко по-малоумно и по-просто от това?Майка ЕВОЛЮЦИЯ е решила много отдавна - примитивните и неефективните неща изчезват. Колко по-просто и малоумно от това?
  • #27
    TSLA ( преди 5 години )
    Някой да не е разбрал с какво задвижване е Новата ера на Мерцедес?Някой да не е разбрал защо цялата сграда на централата на БМВ свети в надпис "The future is electric" (всеки пъцкатор може да цъкне да го види).Е, който Тинтири още не е разбрал, си е за него :DИ пак правиш отрепани напъни да заблудиш някого. Стандартът 8 години / 160 хил. км важи за всички коли на ток, вкл. и за електромобилния гигант Tesla Motors Inc.
  • #26
    анонимен ( преди 5 години )
    И поради тази причина Тойота са прави, че най-доброто нещо на този етап на развитие е хибридът. Ползваш преимуществата на двете технологии и имаш голяма автономия. Това за батериите как го измислихте не ми е ясно, че на 10 г давали фира? Не, не дават. Поне не при всики. Комшията ми е с Приус 2 на 14 г и над 300 000 км. Колата му е в оригинално състояние и освен консумативи не сменя друго. Аз съм с Приус 3 на 9 г и 185 000 км. Никакви грижи. Още съм с оригиналните дискове и накладки!!!
  • #25
    Лудория ( преди 5 години )
    Пък и тук не е мястото за такива теми. Но само ще спомена, че автомобилите правят под 2% от газовете, водещи до глобаното затопляне. Поне според статистиката. Така че електрическите коли просто ще преместят проблема, няма да го разрешат, но ще има повече здрави хора.
  • #24
    Лудория ( преди 5 години )
    За глобалното замърсяване - това е най-лесното за разрешаване. Има статистика кое колко замърсява. Ако имат желание хората, лесно ще го разрешат. Спират да ползват лични автомобили, самолети и кораби, изколват кравите, забраняват промишлеността и всички ще заживеем като едно време. Буквално. Ама ще ни е чисто. ;) Извън шегата, не мисля че имам капацитета да мога да разсъждавам за глобалните теми. Пък и тук не е мястото за такива теми. Но само ще спомена, че автомобилите правят под 2% от газовете
  • #23
    Лудория ( преди 5 години )
    Те не минават много километри, имат определени маршрути и могат да бъдат направени нужните изчисления и модели. За батериите - прави си, че се сменят на 8 до 10 години, но... всички се надяват цената им да падне докато дойде времето за смяна. И това е тенденция за всяко нещо, в което се инвестира време, пари и ресурс. Ел. платки и други елементи се заменят, пък и цената им няма да е висока.. По-скоро проблем ще са пожарите на елетричексите автомобили.
  • #22
    Лудория ( преди 5 години )
    Тинтири-минтири: Прав си, че електрическите коли не са панацея за намаляване на глобалните климатични промени. Но аз имам предвид, че 50% от населението живее в градски центрове и замърсяването там идва от автомобили с ДВГ. И за да намалеят всички проблемите в градовете, трябва да се използват колкото се може повече такива автомобили в градски условия. Даже според мен всички услуги в градовете трябва да са с електрически коли: автобуси, доставки, глокиери, таксите. Те не минават много километри,
  • #21
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Лудория: И накрая към моя отговор - не карам на бензин. 55 литра резервоар и 6.3 среден разход по борд ми дава пробег от около 800 км с едно зареждане. А ти електричката почти всяка вечер ще трябва да я зареждаш, защото домашното зарядно рядко надхвърля 3 кВч и за 10тина часа ще заредиш колкото за 100тина км. Тоест означава, че непрекъснати ще трябва да опъваш кабели и да се занимаваш да търсиш свободни зарядни и бла бла -недай боже да трябва спешно да тръгнеш. А аз паля и тръгвам без проблем.
fallback
Последни