fallback

Mercedes поема към нова ера при автомобилите

Първата крачка към нея е кросоувърът EQC, който получи специална версия

През 1886 г. Карл Бенц получава патент за автомобил с бензинов двигател, който е построил година по-рано, а Готлиб Даймлер създава своя първи автомобили. легендарните инженери създават своите компани през 1883 г. (Бенц) и през 1890 г. (Даймлер). Фирмите се обединяват през 1926 г. в  Daimler-Benz, сегашния концерн Daimler.

Цялата тази история е "шифрована" в електрическия кросоувър Mercedes-Benz EQC Edition 1886, който компанията представи на автосалона в Ню Йорк. С него германците припомнят своето лидерство при създаването на автомобили с двигатели с вътрешно горене, като заявяват: "Ние бяхме първите, които направиха революция в индивидуалната мобилност. Сега с модела EQC отбелязваме навлизането в нова ера. Това е епохата на електрическата мобилност, която е надеждна, просто и завладяваща".

На външен вид електромобилът не се отличава съществено от представените до момента образци. Кантовете на решетката на радиатора са гланцово-черни, а не хромирани, същото важи и за 20-цоловите джанти с бели декоративни елементи. Добавени са надписи 1886 на каросерията, като кросоувърът ще се предлага само в сив металик. В салона също има елементи с лого "1886", както и изкуствена кожа Artico и микрофибър Dinamica 

Основните параметри на задвижващата система си остават същите. Електрическият SUV разчита на два електромотора - по един на всяка ос, като сумарната им мощност е 408 к.с. и 760 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,1 секунди, а максималната скорост е 180 км. Литиево-йонната батерия осигурява пробег от 470 км (по цикъл NEDC).

При версията Edition 1886 компанията-производител е добавила доста бонуси за клиенти. Те получават система за управление на функциите за комфорт в салона - регулиране на климатик, осветление и йонизация. Има и персонален помощник Energizing Coach, който избира настройките в зависимост от параметрите на маршрута, текущата пътна обстановка и времето. 

Асистентът също така отчита физическото състояние на водача, ако последният носи "умен часовник" и.и фитнес-трекер Garmin със съответните датчици. Зарядното устройство на борда има мощност от 7,4 кВт, а от специална станция с постоянен ток могат да се получат до110 кВт. Собствениците на Edition 1886 ще получат специална отстъпка при зареждане от европейските станции Ionity.

Продажбите на специалната версия в Германия и някои страни от Западна Европа ще стартират в края на май. Този електромобил ще се предлага с пакети, които при стандартния EQC са опции. Например, разширена гаранция от 6 години с техническо обслужване за същия срок или 150 000 км пробег. Гаранцията на батерията е по-голяма - 8 години или 160 000 км.

Цените на EQC още не са обявени официално, но се очаква, че те ще са на нивата на тези на Jaguar I-Pace, който в Германия стартира от 78 420 евро.

Снимки: Mercedes-Benz

fallback
  • #10
    пена ( преди 5 години )
    Тинтири-минтири, ти си смешен ***!
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    И смело продължават да лъжат с цифри по NEDC. Да кажат колко ще е пробега по EPA, че да се посмееме.
  • #8
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Ахахах до анонимните 4 и 5: 1во всичко написано от 3 е вярно, колкото и да го отричате електричка дори в държава като Германия дава СО2 от порядъка на 130-150 гр/км в БГ ще удари 250 и това е без мръсотията по батериите а рециклирането никой не го и смята. и 2ро писна ти от филтърчета и бензиностанции а? 1 път годишно смяна на филтри и веднъж месечно зареждане на резервоара ти писна и за това искаш да го замениш с ЕЖЕДНЕВНО кибичене на зарядна станция и ежедневно зареждане - гений :D
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    Чудя се - тая фирма, с тея традиции, с тея пари - какъв е тоя дизайн, бе мама му стара...
  • #6
    ss ( преди 5 години )
    до 4: Най-лесно е да кажеш "не е вярно" - човекът ти дава факти, проценти и т.н. Айде и ти изрови някакви проучвания, не само на отворен да се правиш!!А, че Mercedes са велики - това не подлежи на коментар!!
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Нямам търпение вече да сменя дизела с електричка, още 2-3 години и забравям за смяна на масла, бензиностанциките, филтърчета... писна ми.
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    До коментар номер 3: Нищо от това не е вярно.
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Най голямата заблуда е че електрическите коли са екологични. На този етап при сегашните технологии те даже замърсяват повече от бензиновите.1. Производството на литиеви батерии е мръсен процес. Като се почне от добива на метала и се стигне до рециклирането.2. Електрическите коли имат кратък живот и батерията им не подлежи на ремонт. Това означава още повече производство и замърсяване.3. Над 80% от ел. енергията идва от горене на въглища и петрол.
  • #2
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    П.С. Великата Т'сла дава 80 000 км гаранция и 2 години, а Мечо 6 години и 150 000 км та кое ли е по-добре конструирано?
  • #1
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    С уговорката, че независимо от всичко това си е обикновен ел. кочак по-добре Бенз с класа и качество пред кретенообразна Т'сла
fallback
Последни