Китай е най-големият автомобилен пазар в света, а Volkswagen има амбицията отново да е най-големият производител на леки автомобили в глобален план. Двата гиганта могат да живеят и един без друг, но заедно ще им е по-добре. Стига да намерят начин да се спогодят.
Китай е изключително важен за всички играчи в автомобилната индустрия. В последно пазарът там спада, но има сериозен потенциал да тръгне отново нагоре, въпросът е кой ще усети тенденциите, които сега набират скорост и скоро ще се трансформират в милиони доволни клиенти, които искат да ви дадат парите си. Като че ли във Volkswagen са напипали посоката, в което ще поеме Китай и представянето на гиганта на салона в Шанхай е показателно за това.
От една страна Китай не е изключение от глобалната мания за SUV модели, която не отслабва години наред, а от друга – електрификацията и електромобилите стават все по-важни за пазар №1 в света, особено като се има предвид, че развитието им е подкрепено с волята и парите на партийното и държавно ръководство.
Сега да видим какво ще предложи Volkswagen.
До 2020 година гигантът планира да лансира 12 нови SUV модела, като на салона в Шанхай беше обявено, че пет от тях ще са само за китайския пазар.
И началото на тази офанзива беше дадено още преди изложението. На специално събитие, гледано на живо в интернет от 10 милиона човека, VW представи 4 нови SUV модела, създадени за Китай. Някои от тях са още концепти, но при създаването на всеки един от тях са отчетени особеностите на местния пазар. Пример за това е вариантът на новия T-Cross с дълга база.
В Шанхай членът на борда на директорите на VW Юрген Щакман, който отговаря за продажбите и маркетинга обяви, че до 2025 година в глобален мащаб марката ще предлага над 30 SUV модела, което е половината от цялата гама на гиганта.
Един от тези модели ще е новият Teramont X, който излиза на пазара в Китай през май. На практика това е купе-версията на внушителния Teramont, който в Щатите се казва Atlas. Този модел обаче не се предлага в Европа, тъй като маркетинг специалистите са на мнение, че возилото е твърде голямо и няма да предизвика особен интерес у купувачите.
VW има сериозни планове и при електромобилите, като тук модерните трендове на пазара се сливат – концептуалният ID Roomzz обяснява това. Новият електрически SUV е с дължина над 5 метра, пробегът му с едно зареждане е до 450 километра и от компанията обясняват, че той ще е алтернатива на по-класическите SUV предложения на марката. Главният дизайнер на VW Клаус Бишоф пък обясни, че серийната версия на ID Roomzz ще е най-луксозното возило в историята на съвместното предприятие на VW с FAW.
Volkswagen беше първият голям автомобилен производител, влязъл в Китай в началото на отварянето на комунистическия гигант към света. Така че германската компанията има до голяма степен влияние върху оформянето на вкусовете на клиентите и развитието на пазара. Поне така беше в края на XX век, сега предстои да видим дали VW ще се справи успешно с новата задача.