Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Основател на Tesla направи сериен електромобил

Кросоувърът Seres SF5 повтаря схемата на Model X

Основател на Tesla направи сериен електромобил

Компанията Seres, известна преди това като SF Motors, сега е част от китайският концерн Sokon Industry Group. През миналата година тя купи завода на фирмата AM General в САЩ, а веднага след това самата тя беше закупена от друга компания InEVit, която е собственост на един от основателите на Tesla Motors - Мартин Еберхард.

Той се зае със собствен бизнес, след като Илон Мъск го изгони със скандал от Tesla, като се насочи към същата област - създаване на платформи и агрегати за електромоболи. С помощта на китайците компанията на Еберхард започна да прави собствени машини, а самият той беше назначен за директор по иновациите и вицепрезидент.

Seres SF5

Точно преди година SF Motors представи два концептуални модела, а сега единият от тях вече е в серийно производзводство. Това е кросоувърът Seres SF5, който се сглобява в завода на Sokon в Чунцин. Дължината му е 4700 мм, като до голяма степен повтаря схемата на Tesla Model X.

Seres SF5

Салонът е оборудван в минималистичен стил, като основна роля в него играе 17-инчовият дисплей на мултимедийната система, от който се управляват климатика и някои други системи на автомобила. Самата мултимедия има операционна система Ali OS 2.0 с достъп до интернет и гласово управление.

Seres SF5

Кросоувърът е получил изцяло светодиодни фарове, стъклен покрив, електрическо регулиране на седалките, виртуален приборен панел, проекционен екран и адаптивен круиз-контрол, който от компанията-производител определят като автопилот от второ ниво.

Двата електромотора на Seres SF5 също повтарят схемата на Tesla Model X, като са разположени по един на всяка ос. Стандартният вариант развива мощност от 694 к.с. и 1040 Нм, като ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,5 секунди и развива 250 км/ч. Мощността на батериите не се уточнява, но се знае, че кросоувърът изминава 500 км с едно зареждане.

Seres SF5

Втората версия - EVR, представлява хибрид с 1,5-литров бензинов турбомотор със 122 к.с., който не е свързан с колелата, а играе ролята на генератор на батерията. В случая електромоторите са със същите арактеристики, но ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,5 секунди, а максималната скорост е 230 км/ч. Визуално този вариант може да бъде отличен по вентилационните отвори в предната част.

Seres SF5

Поръчки за електромобила ще започнат да се приемат по време на предстоящия автосалон в Шанхай, където ще станат ясни и цените. Амбициите на компанията са до 2025 г. да пусне на пазара 25 модела на ток, сред които ще има кросоувъри, седани и миниванове.

Снимки: Seres

0 от 500
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Симо ( преди 6 дни )
    Ако познавахте фирмата и автомобила SF-5 , нямаше да пишете глупости на търкалета. Базата същата , като на по големият модел SF-7 и се състои от алуминиева рама със симетрични мостове,като на предния има шарнири за управлението на колелата.Това за разлика от Тесла позволява да си поръчате автомобила с каквото си поискате задвижване и конфигурация на двигателите. Можете да поискате 1-4 двигателя. С 2 изминава 700 км, а с 4 - 500 км с едно зареждане.) От 0-100 км/ч 2.5 сек. с 4 дв. Тесла ДГД.
  • #2
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Да бе, да.... то и мармотите увиват шоколади...
  • #1
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 седмица )
    Супер кола американците дръпнаха при ел.колите!При ел колите битката ще е американци с азиатците корейци китайци японци.Немците са още 124 чист дизель те и нокия бяха така сега никой не ги знае!