Компанията Nissan обнови кросоувъра X-Trail за Европа, като външният вид и салона на автомобила не са променяни, но гамата силови агрегати вече е съвсем различна.
Мястото на досегашния бензинов турбомотор 1.6 DIG-T заема новият турбодвигател 1.3 DIG-T, който е съвместна разработка на алианса Renault-Nissan и концерна Daimler. Този двигател вече се поставя на компактните модели на Mercedes, на Renault Megane, Captur, Kadjar и Scenic, на европейската версия на Nissan Qashqai, както и на Dacia Duster.
Nissan X-Trail е получил най-мощната версия на двигателя, която развива 160 к.с. и 270 Нм. За сравнение, предишният 1,6-литров мотор предлагаше 163 к.с. и 240 Нм. Вместо с вариаторна скоростна кутия кросоувърът ще се предлага с 6-степенна "роботизирана" трансмисия DCT с два съединителя. Новата бензинова версия за Европа, както и досега, ще се предлага само с предно предаване
От гамата двигатели отпадат турбодизелите 1.6 dCi (130 к.с. и 320 Нм) и 2.0 dCi (177 к.с. и 380 Нм). Тяхното място заема един нов агегат - 1.7 dCi, който размима 150 к.с. и 340 Нм. Тази версия на X-Trail ще се предлага както с предно предаване, така и със система за задвижване на четирите колела. Скоростната кутия обаче е само 6-степенна механична.
И двата нови двигателя за кросоувъра отговарят на стандарта Euro 6d-TEMP, като тяхното предлагане в Европа ще започна в края на май.
Снимки: Nissan