В PSA Group не се фокусират само върху преговорите за ново партньорство с FIAT Chrysler (FCA), но работят и с други партньори, обясни главният изпълнителен директор на френската компания Карлош Тавареш, цитиран от агенция Reuters. Така той коментира появилите се твърдения за евентуално партньорство и споделени инвестиции с американо-италианския концерн.
В последните месеци FCA е най-соченият партньор за сливане с PSA, най-малкото защото компанията, водена от Майк Манли притежава това, което французите нямат – глобален SUV бранд като Jeep и силно присъствие на пазара в Северна Америка. Но също така се появи и информация, че семейство Аниели, което контролира FCA се е отказало от съюз с PSA, тъй като французите нямат достатъчно свежи пари след покупката на Opel и затова са предложили размяна на акции при сделката.
Тавареш вече даде старта на амбициозното глобално развитие и разрастване на PSA – целта е нарастване с 50% на продажбите до 2021 година на пазарите, които са извън Европа. За това се разчита основно на връщането на Opel в Русия, влизането на Peugeot на пазара в САЩ, както и на настъпление на пазара в Индия.
Част от този план обаче вече претърпя промяна, тъй като пред вестник The Wall Street Journal Тавареш обясни, че навлизането на Peugeot в САЩ ще стане по-рано – през 2023 вместо през 2026 година. Очаква се, че Peugeot ще предложи почти цялата си гама в Щатите, като най-важните модели ще са 5008, 3008, 508 и новото 208.
Много надежди се възлагат и на завръщането на PSA в Индия, където Тавареш представи Citroen C5 Aircross и обяви, че моделът ще влезе в продажба преди края на 2020 година. Целта на PSA е постигне 2% пазарен дял до 2023-2024 в Индия, където присъстваше до края на 90-те години, когато проектът с местен партньор за производство на модели на Peugeot се провали.
Почти всички приходи на PSA идват от европейските пазари, където компанията лансира около 80% от продукцията си. Проблемите са в Китай, където PSA продава около 4% от производството си, а продажбите на компанията постоянно падат – с 32% през 2018 година.
„Не сме се отказали от Китай. Няма начин някога да се откажем от Китай... Ще отнеме време, но няма да се откажем”, коментира Тавареш надеждите на PSA за по-добро представяне на най-големия автомобилен пазар в света.