Всичко ново е добре забравено старо: тази мисъл, прославена от мемоарите на мадмоазел Бертен, явно е водила и създателите на новото Mitsubishi Outlander.
НЕ ЧЕ СМЕ УСПЕЛИ ДА ЗАБРАВИМ досегашния Outlander, който е на пазара от 2013. Но този фейслифт идва да покаже новата ситуация в Mitsubishi, която вече е част от алианса Renault-Nissan и за пръв път от години има достатъчно ресурси да мисли за нови технологии.
И крайно време, защото Outlander се бори в сегмент, където конкуренцията е убийствена.
НАЙ-СЪЩЕСТВЕНАТА ПРОМЯНА са допълнителните 2 седалки в багажника, които трябва да ни покажат, че това си е типичният семеен автомобил.
Дизайнът също е освежен: колата има нова предна броня и решетка на радиатора, а светлините при високите нива на оборудване са светодиодни. Различни са още фаровете за мъгла, както и задните фарове. Към това можем да прибавим и 18-цоловите джанти, които придават по-внушителен вид.
Затова пък в салона нещата си остават почти същите, като изключим толкова модерния напоследък сензорен екран на мултимедията. Седалките също са по-удобни и имат опция за отопление. Същото важи и за волана, но като цяло интериорът няма да ви впечатли. А и явно не трябва да го прави.
НОВОСТИ ИМА И В ЗАДВИЖВАНЕТО. Mitsubishi е поредният японски производител, който отказва от дизеловите си двигатели за Европа. Което означава, че ако искате Outlander, който да харчи малко, ще трябва да се насочите към хибрида. Нашата кола обаче е бензинова, като разчита на двулитров мотор със 150 коня. Версията с предно предаване е с механични скорости, а нашата тестова 4х4 върви с безстепенна СVT трансмисия.
Японците се кълнат в достойнствата на тази комбинация, но с нея Outlander се нуждае от над 13 секунди, за да ускори до 100 километра в час. Сещате се, че изпреварванията не са силната му страна.
ЗА КОМПЕНСАЦИЯ този автомобил е удобен и сигурен. Задвижването към четирите колела дава избор от 3 режима. При стандартния електронната система автоматично прехвърля въртящия момент към колелата с най-добро сцепление на пътя. В режим „Еко” задвижването е към предната ос, което смъква разхода. Само при загуба на сцепление се задвижва и задният мост.
150 к.с. максимална мощност 195 Нм въртящ момент 13.3 секунди от 0 до 100 км/ч |
А ако наберете смелост и излезете извън пътя, има режим за заключване на диференциала, при който въртящият момент се разпределя поравно между двете оси. Пътният просвет е малко над 19 сантиметра - прилично, но не и смайващо. Както споменахме, това отдавна вече не е офроудър, а по-скоро семейна кола.
МАКАР ЧЕ ЦЕНАТА Й ОСТАВА като за всъдеход. Ще ви трябват около 46 000 лева за версия с предно предаване и ръчни скорости. Но за 4х4 трябва да добавите още поне 5 000. А с допълнителни екстри и седем места сметката набъбва до почти 70 000 лева. Което само доказва, че има и едно нещо, което не следва закона на мадмоазел Бертен и никога не се връща обратно: цените.
Още снимки на новия Outlander вижте в галерията: