IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

7 с един удар: тестваме най-голямото BMW в историята

Новото Х7 е по-дълго от Range Rover и по-луксозно от GLS - но дали е наистина BMW?

Запознайте се с най-голямата решетка в автомобилния свят - всъщност толкова голяма и скъпа, че BMW ще ви дадат и цяла кола, прикачена към нея.

 


ШЕГАТА НАСТРАНА, НО ТОВА Х7 е най-голямото BMW в цялата история на тази компания, която вече продължава повече от сто години. Създадено, за да вкара баварците в един сегмент, в който досега се бореха само Range Rover и Mercedes, то всъщност надминава дори огромните си конкуренти. X7 е с 2 см по-дълго от GLS, и с цели 15 см над сегашния Range Rover.

BMW X7


Само междуосието му е по-дълго от целия оригинален Mini Cooper. А теглото е почти три пъти по-голямо от това на BMW 1600 - колата, която превърна баварците в еталон за удоволствие от карането.
Третият ред седалки спокойно побира и възрастни хора, а ако го сгънете, багажникът става 2120 литра - колкото на пет VW Golf.

ТEЗИ СРАВНЕНИЯ ЗВУЧАТ внушително, но истината е, че високо, тежко и със седем места не са точно качествата, които бихте очаквали от един баварец. В BMW очевидно изпитват известно неудобство от този факт, защото международният тест на модела се провежда в Луизиана и Тексас, в страната на големите пикапи, където това нещо се води mid size.

BMW X7


На фона на Ford Super Duty или Cadillac Escalade, това BMW наистина не изглежда чак толкова чудовищно. Дизайнът помага: докато в други модели той се мъчи да подчертае размерите, тук явната цел е да ги скрие.
Лазерните светлини, които нощем осветяват на цели 600 метра, всъщност са доста компактни. Хромираните лайсни с форма на стикове за голф също правят колата по-прибрана.

BMW X7

КОГАТО Я ВИДЯХМЕ за пръв път като концепт, бяхме убедени, че тази кола е само за американския и може би арабските пазари, и няма да има отношение към Европа. Но се оказа, че вече има рекордно много предварителни поръчки от Стария континент, включително и в България. Не можем да преценим дали е заради практичността, или просто защото ти дава възможност да изпъкнеш малко сред тълпата от собственици на Х5.

BMW X7

ЕСТЕСТВЕНО, ТАЗИ ВЪЗМОЖНОСТ съвсем не е евтина. Бензиново 40i като това, което тествахме, ще ви струва 162 000 лева - с почти 25 хилядарки над аналогично Х5. За версията M50d, която ще е по-търсена у нас, ще ви трябват 209 000 лева. И това е още преди да посегнете към списъка с допълнителните екстри.

Можете да я имате с огромен панорамен покрив със затъмняващо се стъкло. Можете да поръчате 22-цолови джанти - и това е първата кола, на която те не ни се струват прекалени. Можете да имате аудио от Harman Kardon или дори от Bowers & Wilkins. А също телевизори и DVD плейър за пътниците на втория ред.

BMW X7


НО НАЙ-ОТЛИЧИТЕЛНОТО НЕЩО в X7 е неговото серийно пневматично окачване, което се адаптира на всеки няколко хилядни от секундата и напълно поглъща всяко сътресение от пътя. Ще ви накара да се чувствате, сякаш сте в лодка.

Големият въпрос е дали след всичко това Х7 е истинско BMW като усещане.
След внимателно обмисляне решихме, че отговорът е "да". Това в никакъв случай не е спортна кола, нищо, че в някои версии има диференциал от M Sport.
Тя по-скоро ви подтиква да се отпуснете, отколкото да се приведете надпред и да стиснете волана.
Но в същото време не ви откъсва изцяло от света като големите модели на Mercedes. Управлението е директно, завиващите задни колела правят автомобила изненадващо пъргав и с радиус на завой колкото за компактен хечбек.

BMW X7

За разлика от повечето автомобили със 7 места, тук третият ред не е само за заблуда на данъчните и за спешни случаи.

ОСВЕН ТОВА Х7 Е ПОРЯДЪЧНО БЪРЗО. Нашето 40i с неговия шестцилиндров бензинов мотор се изстрелва от 0 до 100 км/ч за едва 6.1 секунди. За това помага и отличната аеродинамика. Въпреки елегантния силует на тухла четворка тази кола има коефициент на въздушно съпротивление едва 0.33 - по-малко от предишния Aston Martin Vanquish и дори от митичното Ferrari F40.

BMW X7 40i

2 998 куб. см работен обем

340 к. с. максимална мощност

450 Нм максимален въртящ момент

6.1 секунди 0-100 км/ч

Между другото покарахме и варианта 50i, с истински V8 под капака. Той е с почти секунда по-бърз, но за жалост демокрацията вече ни го е отнела: ще се предлага само отвъд океана.

Ако все пак ви хрумне да карате агресивно, въздушното окачване може да смъкне колата с цели 4 сантиметра. Може и да я вдигне с още толкова за офроуд. Но шансът някога да видите X7 извън асфалта е по-скромен от шанса Тръмп да изживее бурен романс с Ангела Меркел.

BMW X7

Поставките за чаши са с охлаждане и отопление, според случая

КОЛКОТО И СТРАННО ДА ЗВУЧИ, това е кола за града. Няма как да си затворим очите за скандалните й размери, разбира се. Но купищата електронни системи успяват да ги компенсират и да направят от X7 лесен за каране автомобил. Това включва активен асистент за придвижване в трафика, а също и помощник за следване на лентата от ново поколение. Той е способен вместо вас да провира колата през тесни пространства и да я предпази от ожулване, ако карате по стеснен заради ремонт път например.

BMW X7


Признаваме, че това наистина е много различно от всичко, с което свързваме името BMW. Но вероятно са казвали същото и преди 90 години, когато компанията реши да изостави самолетните двигатели в полза на автомобилите.

Още снимки на BMW X7 вижте в галерията:

0 от 500