IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes GLS срещу Range Rover: Размерът има значение

Тези два големи SUV няма да ви оставят в беда - но може да ви оставят в крайна бедност (ВИДЕО)

Народната мъдрост отдавна е разкрила, че колкото по-голяма е колата, толкова по-малък е размерът...  на обувките. Или нещо подобно.
Но ако оставим това мъдро наблюдение настрана, несъмнено има достатъчно причини да погледнете към най-големите европейски SUV, особено ако имате деца. Машини като Range Rover и Mercedes GLS ще ви дадат лукса и престижа на големите лимузини, но с повече пространство и с една успокояваща способност да се справят с природни бедствия в добавка. Въпросът е коя от двете грамади си заслужава повече?
 
  


ПРАКТИЧНОСТТА

Няма да се спираме на дизайна, защото да направиш красиво нещо с такива размери е като да направиш манекен от Митьо Пищова.
Далеч по-важните въпроси тук са колко побира и как изглежда отвътре.
С пространството и двете машини нямат никакви проблеми. Обновеният Range Rover е дълъг точно пет метра; GLS е цели 5.13 метра. И в двата има предостатъчно място, широки и удобни седалки и багажник, който побира не три, а поне пет-шест трупа. Голямата разлика е, че можете да имате GLS и със седем места. При това третият ред седалки тук не е само трик за заблуда на данъчни инспектори, а съвсем пълноценни места за пътници. Ако искате седем места от англичаните, ще трябва да се задоволите с Discovery.


Mercedes GLS срещу Range Rover: Размерът има значение


Минусът е, че допълнителните седалки изяждат доста от обема на багажника в GLS. В Range Roverа съществува обратният проблем – емблематичната долна врата на багажника ще ви попречи да достигнете до по-дълбоките му краища, и ще трябва унизително да се катерите, за да съберете някоя изтърколила се бутилка.
 


Mercedes GLS срещу Range Rover: Размерът има значение


КОМФОРТЪТ

Въздушното окачване, стар специалитет на Mercedes, при GLS идва като стандартно оборудване. Седалките са удобни, макар че задните може да се сторят ниски на по-ръстовите пътници. Шумоизолацията е добра, но на моменти отчетливо се чува дизеловият двигател – просто защото задачата му при такова тегло и размери е доста трудна.


Mercedes GLS срещу Range Rover: Размерът има значение


Интериорът е стилен, макар и  малко консервативен. Материалите не са съвсем на нивото на S-класата, но все пак са скъпи и приятни на пипане. Запазената марка на Mercedes е лостчето за предавките на волана. Поне няколко пъти ще пробвате да пуснете чистачките от него, преди да му свикнете, но след това всъщност е доста удобно.


Mercedes GLS срещу Range Rover: Размерът има значение


Не можем да кажем същото за въртящия се бутон на скоростите в Range Rover-а – ефектен, но доста пипкав. Интериорът на британците обаче ни харесва  повече – с пъркокласна кожа, елегантни прибори и сведени до минимум бутони. Последното обаче може да е и минус: за повечето функции трябва да влизате в по две-три подменюта на сензорния екран, което опасно ще ви разсейва, докато карате.

НА ПЪТЯ

Да очаквате спорт и динамика от такива туловища е като да се явите на конни надбягвания, възседнал хипопотам. Инженерите са направили чудеса, за да ограничат накланянето и да подобрят сцеплението. В по-високите версии на GLS активното окачване дори бута нагоре накланящата се страна на колата. Но в крайна сметка добрата стара нютонова физика печели този рунд.


Mercedes GLS срещу Range Rover: Размерът има значение


Затова и двигателите на нашите тестови коли ни се струват най-подходящият избор – дизелови V6 с прилична мощност и много въртящ момент, които обаче няма да ви тласкат към адреналинови подвизи. Те се разбират добре с автоматиците – деветстепенен при GLS и осемстепенен при Range Rover. Само че забравете за обещавания разход от около 7.5 литра на сто. Девет е възможният минимум.

ИЗВЪН ПЪТЯ

Шансът да видите нещо толкова лъскаво из горите е горе-долу като шанса да видите жив динозавър. Но ако все пак се наложи, тези две машини няма да се изложат.
GLS е по-леката категория тук – с под 22 сантиметра просвет и без блокировка на диференциала. Все пак се справя уверено с кал и дълбок сняг. В нашия тест го подведе единствената част, добавена в България – регистрационният номер. Докато гледате това през юли, може да ви се стори забавно. През март не беше чак толкова.


Mercedes GLS срещу Range Rover: Размерът има значение
В офроуда с GLS ни подведе единствената част, добавена в България


При Range Rover проходимостта винаги е била основен коз, и новото поколение не променя това. Имате 22 сантиметра просвет, който може да се увеличи до почти 30. Имате електронен централен диференциал, към който може да се добави и заключващ се заден. И имате дълбочина на газене до 90 сантиметра, подкрепена от специален сонарен сензор.
Но и двете коли имат една огромна слабост при офроуд – и това е мисълта за парите, които сте платили за тях.


Mercedes GLS срещу Range Rover: Размерът има значение


ЦЕНАТА

Всъщност в особения свят на премиум автомобилите GLS изглежда направо изгоден: стартовата цена е 147 хиляди лева, което включва 21-цолови джанти, LED светлини, панорамен покрив, отопление на седалките, аудио от Harman Kardon и камери от всички страни. По-високите нива добавят активно окачване, вентилация на седалките и електрически щори. AMG версията вдига летвата до 260 хиляди лева.
При Range Rover цените са като за футболисти от "Челси". Стартовата HSE версия е 210 хилядарки – с всички системи за сигурност, два 10-инчови тъчскрийна за управление на функциите, двустепенна раздатъчна кутия, кожен салон и аудио от Meridian. Най-добре оборудваният Range Rover, от специалната серия SVTrinity, ще ви струва 553 270 лева. 


Mercedes GLS срещу Range Rover: Размерът има значение


И имайте предвид, че с тази инвестиция разходите ви едва започват. Поддръжката и ремонтите са пословично скъпи и за двете марки. При Mercedes може би ще ви се налага по-рядко да прибягвате до тях – в последното изследване на J.D.Power за качество на новите автомобили германците са пети. Range Rover е седми - само че отзад напред. Изобщо това не е са чак толкова добри варианти за семейни автомобили, колкото ни се стори в началото. Освен ако размерът на обувките ви не ги изисква изрично.


Mercedes GLS срещу Range Rover: Размерът има значение


Range Rover
2993 куб. см работен обем (дизел)
275 к. с. максимална мощност
625 Нм макс. въртящ момент
7.9 секунди 0-100 км/ч
7.6 л/100 км комбиниран разход

Mercedes-Benz GLS 350 d 4Matic
2987 куб. см работен обем (дизел)
258 к. с. максимална мощност
620 Нм макс. въртящ момент
7.8 секунди 0-100 км/ч
7.1-7.6 л/100 км комбиниран разход

0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Мерцедеса е единственият,който Не може да се открадне от всички марки в този сегмент.Точно тово накланя изцяло везните към него.А за здравината е въпрос на късмет,при толкова екстри в класа им.
  • #8
    3 rate up comment 10 rate down comment
    дпа ( преди 5 години )
    Джип Гранд Чероки, Чероки, Митсубиши Паджеро, предпочитам ги пред тези скъпарски трошки, макар, че Ровъра има класа да, но е много проблемен.
  • #7
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Кико ( преди 5 години )
    Този път авторът на статията се е развихрил с цветущите определения и сравнения:"да направиш манекен от Митьо Пищова";"който побира не три, а поне пет-шест трупа";" да се явите на конни надбягвания, възседнал хипопотам".Браво! Посмях се!
  • #6
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Тъкмо щях да кажа същото: съгласен за надеждността на лендкрузъра и за добрите му офроуд качества, ама какъв тунинг на тая тухла без спирачки бе, бате
  • #5
    19 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 5 години )
    Само дето ленд круйзера хич го няма на асфалта - при спиране се покланя като новоизлюпена принцеска а на завой е като океански танкер!А все пак и най-яките джипове поне 80% се карат по пътищата ...
  • #4
    24 rate up comment 12 rate down comment
    От опит ви казвам ( преди 5 години )
    *** са това. Докато са в гранция 3-4 години са Ок. Ама после почват проблемите. Не случайно тези коли се обезценяват толкова бързо.Мерцедес може но само G класа. Другото е ширпотреба.А най добре си вземате един Land Cruiser и не се занимавате с глупости. Може да не е много "секси" но е в пъти по добре направен, много е практичен и никога няма да ви остави на пътя. Може да се ползва и за по сериозен офроуд, носи и на сериозен тунинг защото има шаси.
  • #3
    26 rate up comment 14 rate down comment
    Ра$$$ово Ломско ( преди 5 години )
    Как пък не, собствениците на Rover дето не си казват "Добър ден" - щото вече са си казали "Добро утро" в сервиза!!Mercedes е марката!!
  • #2
    31 rate up comment 9 rate down comment
    ElPatron ( преди 5 години )
    Рейнджа несъмнено е по-сериозната кола, но е и доста по-скъпата и по-чупливата
  • #1
    11 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    +1 за Land Rover