Гордостта на съветското автомобилостроене ВАЗ 2101 Жигули години наред се приемаше за еталон по отношение на динамиката, возията и дори дизайна. И руснаците не криеха, че са „доработили” италианския FIAT 124 за по-лошите пътища в СССР, а до появата на ВАЗ 2108 с предно предаване, цялата продукция на завода в Толиати беше базирана на 2101.
Що се отнася до ВАЗ и Толиати, то тук всичко е законно – FIAT се споразумява с тогавашното Министерство на външната търговия на СССР за сделката и се ражда автомобилният гигант край Волга. И днес няма да говорим за ВАЗ 2101.
Това обаче далеч не е първият съветски модел, базиран на западен автомобил, и една разходка в историята дава интересни резултати. В скобите е годината на появата на руския модел.
Девет съветски машини и техните западни "аналози" (ГАЛЕРИЯ):
Кабриолетът, станал световноизвестен заради това, че е возил по Червения площад Юрий Гагарин е ЗИЛ 111В, разработен на базата на представителния седан 111. Лимузината 111 не се е предлагала на пазара, доколкото той е съществувал през 50-те години в СССР, а се е полагала само на високопоставените партийни чиновници. За вдъхновение конструкторите на ЗИЛ са използвали Packard Caribbean от 1956 година, както и още няколко американски модела от това време.
Снимки: autonews.ru